Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Sant eller falskt om RAM-minnen

Sant eller falskt om RAM-minnen

Tänkte renovera en gammal dator innehållandes bl.a 2 x 128 Mb PC133 SD-RAM moduler. Ifall jag nu byter bara det ena till 256 Mb PC 133, blir ju det 384 mb. JOO, jag vet, man "skall" byta ut båda. Men om jag nu inte har två lika, blir resultatet nåt bätte ? Räknas prestation eller kvantitet, lagrings-kapacitet, el dyl ? Vinner jag någonting överhuvudtaget ?
fråga 2:
Var skall jag ändra , att bifogad länk i Outlook Express funkar. Det går bra att kopiera den i webläsarens adressfält och klicka enter. men inte i epostlänken
Antal svar på detta inlägg: 5
Är båda PC133 SD-RAM så spelar det ingen hur mycke de är på
Hade själv på min gamla 128x2+256 och det funkade

står det http://www framför i mailet?
Kolla om datorn kräver s.k "originalminnen".
Jag köpte för en tid sen ett 256 minne till min grabbs dator och skulle då få ut 512 totalt, men icke !
Det bidde inte mer än 370 nånting och den ursprungliga leverantören jag då pratade med sa att den krävde dom där "originalminnena"
Så jag provade i en annan dator (som också krävde "original")...sama sak där...fick inte ut fullt, men i en tredje dator funkade dom OK.

Datorer är lustiga...ibland går dom och ibland inte...

//Breeze
Breeze ! . . Det kan vara så att grafikkortet lägger beslag på en del (ibland en rätt stor del) av det totalt installerade minnet. . Det är förmodligen lite olika med olika grafikkort.

. . axe .
Annons
>Huckle:
ja, den funkar bra med de nuvarande 2 x 128 mb stickorna, det jag undrar över, att om det är någon idé att bara byta ut det ena till en 256 mb
.....................................
fråga 2: Ja det står http://www + länk. den aktiveras och syns längst ner till vänster när man för markören över, men inget händer när man klickar.
obs. det är inte bara en specifik länk, utan alla i Outlook Express
Nääee, axe...det är inte grafikkortet.

Som jag har skyfflat runt grafikkort när jag uppdaterat datorerna och testat med just det minnet borde jag sett nåt sånt.
Det är minnet som presterade olika i olika datorer, eller kanske rättare sagt att datorerna presterade olika med just det minnet.

Som sagt...datorer är mysko mackapärer...

//Breeze

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem