Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Uppskjutning av discovery

Uppskjutning av discovery

ja jag måste väl börja med denna tråd eftersom ingen gjort de

ja de var spännande att se på efter åt kl 06-30 hur nervpinande de var innför uppskjutningen
få se hur de blir tidigt på söndag morgon

nå va tyckker ni is:are om rymd resor vore kul att disskutera alla förslag å tankar i ämmnet är välkommna / peter
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Jag skulle aldrig våga bli uppskickad i en raket till de gröna gubbarna i rymden.
Skämt o sidor tror inte på ufon el rymdvarelser men det är möjligt att det finns någon form av liv där uppe i det blå, vad vet jag.
den eviga frågan är ju, blir det nån fågelsång i rymden.....
tozza. du borde tro på UFOn de förekommer i stortsett varje dag jag har själv sett en heldel då jag var i flygvapnet.

ett UFO är bara ett oidentifierat flygande föremål har inget o göra med marsianer ja om det inte skulle råka vara ett marsianskepp man såg eller en grön gubbe som kom flygande som någon skjutit iväg i katapult.
Annons
Ovanstående inlägg är en synonym till vad som finns i rymden.....

det var ett tomt svar som Emans svarade med, före detta svaret.
Det kan ses som inget, och inget eller blanka svar raderas /göcke
Jag är ganska säker på att man skulle vara ganska byxis under uppskjutningen, om man fick följa med, men det skulle vara häftigt, och jag skulle inte tveka att ta chansen.
Avgasutsläppet för en sån uppskjutning måste väl motsvara några årsförbrunkningar för en vanlig bilist?

Är det någon som vet?
Intresset för uppskjutningen av Discovery är ju stort beroende på att vi har en svensk med bland besättningen. Man kan hela dygnet hålla sig uppdaterad om vad som händer på följande länk;
http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html
sedan går man vidare med att klicka på: + Launch NASA TV Viewer

Discovery skall ju till rymdstationen ISS och den kan man se med blotta ögat vi stjärntecknet Karlavagnen men bara vissa tider och dagar. Nu tyvärr så är det på dagstid så då ser man den inte och inte har vi några stjärnklara kvällar och nätter heller. Men om vi får, så kolla datum å tider på just din ort, på följande länk;
http://esa.heavens-above.com/esa/iss_step1_3.asp?CountryID=SW
Dagens P.S som figurerar i Göteborgs-Posten, har en rolig grej i dag.

Ute i rymden.Det är vi ju allihop.Jorden vi bor på är ju ute i rymnden dygnet
runt.
Jag tycker inte det är ok med rymdresor vi har vart där eller ja jag menar förstås astronauter *S* å det får räcka MEN tydligen så måste man utforska vad mer mänskligheten kan förstöra för sanningen är ju att vart vi än sätter våra fötter så nog tusan slutar det me katastrof , rymden är inte riktigt utforskad för att man ska veta hur allt det där påverkar atmosfären men det har varit prat om att det finns för mycke skrot som cirkulerar redan å det är ju inte så smart . Vi har förstört jorden så nu ska vi minnsan vidare å sprida " saker som inte är så bra å nyttiga" , jag är rädd för att när barn blir vuxna så är det inte bara vissa djurarter dom inte kommer att kunna se i verkligheten utan även att allt kommer att vara annorlunda så det är ju bäst att ta vara på alla kort man har från naturen . Vi kommer aldrig att kunna leva i rymden om inte annat så hur många är miljonärer för att kunna bekosta en sån resa ? å inte har vi heller makt att kunna ändra på vädermakterna tyvärr så är det sånt vi har lärt oss alldles för sent ..
Låt rymden va i fred! Tycker jag iaf ..
Nej vi är inte universums sentrum som vi kanske tror ibland vi är bara ett litet dammkorn i detta oändliga som världsrymden utgör det är svårt att fatta hur stort det är, tanken svindlar. Om man färdas med ljusets hastighet svartnar det för ögonen då.??

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem