Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Besviken

Besviken

Jag blev mycket förvånad över att man inte kunde ta upp en sån sak som A-kassan o dess höjning/sänkning här på Forum. Jag trodde att man kunde få disskutera både allvarligare saker som lite mindre allvarliga på det här forumet

Var ligger politiken i frågan? Är jag helt dum eller? Kanske någon kan förklara det för mig??

Jag har nu kollat in en massa olika trådar och jag kände att jag ville diskutera/tillföra ett ämne som är intressant för många människor här i vårt avlånga land allt möjligt, men om man blir låst på en fråga som ju faktiskt berör en hel del människor här i sverige då blev jag mycket besviken o även förvånad

Vi fär väl se om jag kommer att skriva nåt mer här , när man får känna sig påhoppad för sina åsikter som man INTE anser vara av politisk karaktär utan snarare mer som sociala problem, för det är så jag ser det hela.

Tack för ordet i en för mig viktig fråga som jag vet berör fler
Antal svar på detta inlägg: 6
Tänker inte ge mig in i sakfrågan, eller lägga någon värdering i politik-diskussioners vara eller icke vara, men nog måste man väl ända säga att A-kassafrågan i allra högsta grad är en politisk fråga sedan den nya regeringen tillträtt.

A-kassa är ju något som som historiskt haft sin förankring i arbetarrörelsen, om nu högern gör förändringar i a-kassan så är ju det en politisk fråga.
Ja jag förstår absolut inte varför tråden blev låst. Om den anses handla om politik kan man inte starta en tråd om arbete och arbetslöshet över huvudtaget, då den också kan tolkas som politisk!
Om tråden hade haft inriktning på moderaternas syn och tillvägagång sätt ang. A-kassan kan jag förstå att den låses.
Men om man talar allmänt om A-kassan så är INTE det politik i mina ögon!
Jag har tidigare sagt att jag tycker politik är fruktansvärt tråkigt så då kan ju inte detta handla om politik

Vi kan kanske ha ett kodord för a-kassa
Ja det vore nått de
Det är ju självklart att jag som är arbetslös till o från är besviken på att min inkomst troligen kommer att minska rätt så rejält om / när dessa förändringar sker. Jag har ju tur som är sambo med en karl som faktiskt har fast jobb.
Annons
Ja jag vet också eftersom en del av min inkomst baseras på akassan.
Om du känner dig påhoppad för dina åsikter gör du inget fel. Personer som hoppar på andra och klankar på deras åsikter bevisar tydligt att de inte kan tillföra något själv utan istället måste attackera en redan skriven åsikt.
Gör som jag, skratta och var glad att du ändå har en åsikt som de då saknar, i frågan.
Undrar om man vågar starta en tråd om sjukvården ? Den frågan är ju också politisk efter valet? Ja allt som skrivs om samhället kan ju tolkas som politiskt, efter valet. Så när är det inte "efter valet" När är det "före valet"?
Jag skulle gärna diskutera ovanstående, och jag har en hel del synpunkter, men nu är reglerna sådana på is. annars finns ju flashback, där är det vääääldigt högt till tak.
Vi kanske skall stänga forumet för gott???

Jag stänger denna tråden också.
med det vill jag markera att det är slut disskuterat om beslutet i första tråden och de efterföljande fram till nu.

Vill ni disskutera politik eller få förrändringar i politiken ,
så får ni göra det utanför IS.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem