Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Dagens fråga

Dagens fråga

Jag vill veta om man inte får prata om samhällsfrågor överhuvudtaget på detta forum? Det står i reglerna att man ska respektera folks inlägg och så vidare. Jag har inte trampat någon på tårna vad jag vet
Antal svar på detta inlägg: 5
Det är ju det här med politik... Samhällsfrågor är svåra att diskutera utan att komma in på politik. Jag ställde frågan vad som är politik, det är här på forumet ideologi. Så sålänge det inte glider in på ideologi så är det ok vilket jag personligen tycker att somliga låsta trådar inte gjort. Därmed är det moderatorn som enväldigt bestämmer vad som är ideologi och inte ordets betydelse.
Vad ska man med ett forum till om man inte kan prata och föra diskussioner om vad man vill Klart man inte ska vara otrevlig i sitt sätt det begriper jag ju. Det finns ju en tryckfrihetslag i Sverige vad jag vet ialla fall.
Rätt meningslöst att överhuvudtaget fråga Skatan, då Göcke inte ens kan förklara varför han anser att Akassan är politisk. vilket jag anser att man ska kunna göra om man vill få respekt bland sina medlemmar
Som jag tidigare skrev så kan en tråd om Akassa ses som politisk OM den inriktar sig på moderaternas beslut och tillvägagångssätt. MEN om man talar om den rent allmänt så kan inte jag se hur den kan tolkas politiskt?
Om nu man inte kan ta upp samhällsinriktade frågor här så kommer vi inte få ta upp
*sjukersättning
*semester
*Barnbidrag
*Vägskatt
*skatter överlag
*Sjukvård

Att tala om de olika partierna och deras politik i olika frågor som rör oss alla ÄR att tala politik. Men att prata om själva sakfrågan (akassa, skatter, sjukvård mm) är inte politiskt dravvel.
Respekt till den som kan på finurligt sätt kan vrida och bända på alla frågor och få det till politik.
Jag kommer dock aldrig sänka mig så lågt att jag börjar kasta skit och blanda in en gammal öststat som jämförelse med IS.
Det är rent patetiskt att man inte kan komma med bättre saker!
Annons
Allt som bestäms och avgörs av regering och riksdag, är Politik.

Svårare är det inte.

Jag har försökt att få Daniel att tänka om , och öppna för detta.
Men han har väl sina randiga skäl. Det ställer kanske till mycket trassel.
Jag har varit med länge på IS, men jag deltog aldrig i politiska trådar.

Det är ju totalt meningslöst att debattera, då vi inte kan uppnå något
resultat. Det enda vi kan göra är att rösta på valdagen.

Då tycker jag det är trevligare att hjälpa någon som har problem med
något mer verkligt. Som att fixa ett datorproblem. T.ex. Det ger mer
stimulans.
Skatan: Tryckfrihetslagen gäller att du har rätt att skriva och ge ut dina åsikter om du publicerar det själv (dock begränsat vad gäller kränkning mm). Det gäller inte att du får skriva vad du vill på en hemsida som någon annan publicerar.
IS regler gäller.

Angående diskussionen kring A-kassan så behandlade inte den rent sakfrågan utan även folks åsikter om ändringar som den nya regeringen gör. Det är definitivt politik. Det finns mycket annat man kan diskutera som inte behöver gå in på politik och det finns andra forum för politik.
Politik skall inte diskuteras på IS.

Hur IS drivs, modereras och dess regler är inte öppet för diskussion i forumet. Har man åsikter om detta, och anser att man blir felaktigt behandlad så tar man detta direkt med ansvarig för IS, Daniel, via e-post.

Därmed låser jag ytterligare en diskussion som inte leder någon vart.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem