Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook fungerar inte

Outlook fungerar inte

Har precis gått över från DSL till LAN verkar fungera utmärkt :)

Men det verkar som att min Outlook inte fungerar vet nån vad det kan bero på behöver jag kanske skriva in användarnamn å löseord igen ??

Har telia som leverantör

Tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 9
det kan ju knappast vara ditt användarnamn eller password som är boven
snarare sökvägen till in/ut servrarna eller din brandvägg som spärrar.

användarnamn eller password kan du ju testa genom att logga in via webmail gränsnsittet
https://webmail.telia.com/
Hej Göcke , jo det gick att komma in på webmailen å jag testade igen att skicka mail till mig själv men jag får inget mail i Outlooken :(

Hur bär jag mig åt för att kolla sökvägarna för in/ ut servrarna ?
Och brandväggen , fast den vet jag nog hur jag kollar :P är förkyld så det går lite trögt i mitt huve nu *S*

servrarna har du under konton i outlook

Tittar du sedan under flera inställningar i ditt konto i outlook
så finns det ytterligare en flik som kanske bör kontrolleras och det är

flera inställningar/anslutning
där skall du förmodligen bocka för anslut via LAN.
Annons
Mm jo jag såg det , jag har en känsla av att jag gör nåt fel för jag kan skicka i väg ett mail å det kommer fram till adressen men jag kan inte ta i mot mail , antagligen så har jag fyllt i fel på inkommande post

vilka adresser använder du för in och utgående
inkommande mailin.telia.com
utgående mailut.telia.com (mail1.telia.com) var det gamla tror jag
Mina gamla är , för inkomande m1.520.telia.com
Och ett liknande för utgående , men det kanska är fel nu när jag inte har DSL utan det är kanske det du skrev , jo jag va inne på anslutningar till LAN får se om det fungerar , annars så får jag helt enkelt ringa telia vilket jag inte gillar alls :(

Tack :)
Hmmm har ringt Telia å det är bara så att jag inte har fått alla uppgifter som jag behöver " trodde han iaf " inte dåligt när t o m supporten är osäker *suck*
Men jag ska höra av mig på fredag igen i fall det inte kommer nåt mer brev från Telia så skickar dom nya uppgifter " OTROLIGT" :P

Tack för hjälpen Göcke, men det här va nog inget vi kunde lösa så vida du inte jobbar på Telia å kan skicka mig dom uppgifterna som jag behöver
ditt utgående funerar ju tydligen

kan knappast skada att testa med mailin på ingående

nä jag jobbar inte på Telia , även om jag skulle kunna det.
Hej , nu fungerar det fick idag allt det som behövdes *L*, å lite till men det får jag nog öppna en ny tråd om , annars så är det risk att det blir helt fel *S*
Nähäpp får väl kolla din profil å se där om det står var du jobbar :)

Tack för all hjälp :)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem