Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Vilken GPS skall man välja?

Vilken GPS skall man välja?

Har tänkt att köpa en GPS å nu önskar jag få lite tips å info om vad som är bäst just nu. Jag har en bil (Mondeo) som har 'värme-trådar' i framrutan, har hört att vissa GPS-er ej funkar så bra då. Prisklass max ca 3-4.000.
Önskemål 1. Användas i bilen med väg-karta
2. Använda till friluftsliv i skogen bl a att att lagra den position man befinner sig på för att senare kunna återvända hit igen (ett antal positioner skall kunnas lagras)
3. Någon karta som har fastighetsgränser (skog) så man kan se på vilken skogsfastighet man befinner sej.

De blev visst mycke önskemål å krav men hoppas få några bra tips från er!
Antal svar på detta inlägg: 4
Nya GPS med SIRF Star lll kretsar klarar även bilar med värmetrådar.Alla GPS hittar fram och kan spara favoritpositioner men i användarvänligheten har stora skilnader. Garmin NUVI är överlägsen i bilen tex.är displayen läsbart under soliga dagar. Det går att ladda friluftskartor med minneskort.
Nackdelen i skogen är vädertåligheten.

Sen är dom vattentäta Frilufts GPS tex. Magellan och Garmin modeller som kan användas med bilnavigering också men detta har jag inte testat.

Mellantinget är fickdator eller PDA som det heter eller Mobiltelefon med GPS program och GPS mottagare. Dom är inte heller vattentäta men använts av jägarna för hundpeiling. Nackdelen är två enheter som kommuniserar med bluetooth och detta drar STRÖM. Det är problem i alla fal utanför bilen.

Det blir mycket att kompromissa men lycka Till.
Nu har jag fått en hel del att fundera på. Tack för tipset!
TomTomGo

Enklaste gränssnittet och mycket GPS för pengarna!

// x
Annons
http://gpsinformation.us/joe/gpscompare/gpscarnavscreencompare.html

En bra site att göra lite jämförelser.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem