Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Kan ta emot E-post men ej skicka

Kan ta emot E-post men ej skicka

vid e-postsändning kommer följande felmeddelande upp:

...Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte accepterade avsändarens e-postadress. Avsändarens e-postadress är xxxx@xxxx.net. Ämne 'sista försöket', Konto: 'mail.alcom.aland.fi', Server: 'mail.alcom.aland.fi', Protokoll: SMTP, Serversvar: '451 4.7.1 Please try again later', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 451, Felnummer: 0x800CCC78
( xxxx står för något annat)
Vet att detta troligtvis är ett vanligt problem och att man ska kontakta servern. men de har ingen support en lördag kväll !!

vad, vilka inställningar har gått till fanders i min Outlook Express/ win XP Home Sp2
Antal svar på detta inlägg: 6
alandia!

Det står ju "Please try again later ". Det tror jag betyder att du skall gå och lägga dig, och försöka i morgon. Serverfel!
Jag gissar att du kan ha fel på utgående e-post (SMTP) under fliken servrar på Verktyg>konto>Egenskaper
leiake>
"please try again later" betyder på åländska att man skall göra det me´samma. alltså inte vara lat, later.
Jag kan ju inte gå å lägga mej när jag sovit hela j-la lördagen !!
svenkalle>
Utgående SMTP är rätt fortfarande------ POP3 och SMTP skall vara lika: både ut och in
Annons
alandia!

Du är för härlig. Det är snart bara du och jag som kan stava till humor.
Alla andra verkar griniga.

Angående ditt mailproblem, så lugna dig så blir det bra.
Om du inte har gjort någon ändring nyligt så är det nog bara å tjå dä nalta, både på svenska och kanske på Åländska
svenkalle
Inte för att jag förstod mycket av ditt svar, men nu efter att jag sovit på saken , är det fixat. Allt funkar igen. Kanske jag drömt allt.? Outgrundliga äro förvisso Herrens vägar

Uj Uj: -15 C kallt. årsbästa här på holmen

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem