Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Internetanslutning?

Internetanslutning?

Har jag för dålig/långsam anslutning till Internet (Kabel-TV-anslutning, 512kb) om jag ska se filmer/video direkt. Filmen stannar upp och laddar upp på nytt hela tiden (den gör det ofta, ca varje minut). Måste jag skaffa mig snabbare anslutning????

//Brinken
Antal svar på detta inlägg: 3
Ja,, det har du!

Och du bör ha MINST 2 mbit/sek i anslutning neråt!

I annat fall får du pausa och vänta på att den ska buffra..

Ja, du bör skaffar dig en snabbare anslutning/internet!

PS: Det kan ju också bero lite på vilken sorts dator du har...

Vad har du för specifikationer i din dator?
Datorn är 1 ½ år gammal 160GB Hårddisk (ca 110GB kvar), så jag tror att jag har för långsam anslutnining. (Jag hade inte detta problem tidigare , att filmen pausar&laddar upp på nytt, det har börjat gjort det för nån vecka )sen).
Jag antar att jag får leta upp en ny operatör till Internet. Bredbandsbolaget T.ex.

/Brinken
du kanske skall fråga dig vad som förändrats sen någon vecka, har du installerat nya grejor? nått som tar mer minne eller bandbredd?
har du fått in nått skräp som snyltar på din uppkoppling?
kör du trådlöst? nån granne som surfar på din lina?

hur stor hårdisk du har är inte det primära, hur mycket rammine, grafikminne är mer intressant ju.

Tänk på att ha så lite grejor som autostartar som möjligt, bättre att starta programen när man behöver det.
Stäng allt onödigt som har startat när du skall titta på film, msn, små roliga desktop buddies. quicktime,realplayer m.m.
Det skadar inte att starta om datorn innan man skall se film, jag upplever det som om datorn har mer kraft sen den är nystartad.

hjälpte min brorsa häromdagen, hans dator hade blivit så långsam tyckte han. Jag stängde av 5-6 grejor han hade som autostartade, office paketet har nån förstart, acrobat reader likaså, msn messenger. Jag körde ett program som rensar lite i registret. Vilken skillnad, som ny igen.

Men daet kan ju också vara så att din leverantör plötsligt inte levererar så mycket du skall ha. Kör en bandbredstest, ladda hem TPtest.
Ville bara ge dig lite uppslag och ideer, kanske nått som hjälper.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem