Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Hårdiskar

Hårdiskar

Hej!

Funderar på att köpa en ny HD..

Nu skulle jag gärna vilja höra vilket märke som är bäst till lägsta pris och vad ni har för erfarenheter.

Antal svar på detta inlägg: 6
Jag säger seagate... har haft några av mina seagate diskar i snart 6-7 år... å de rullar fortfarande på... och så är de tysta...
Jag säjer Samsung, sen beror det på om du bara ska lagrings utrymme eller om du ska köra det som systemdisk.
välj samsungs 7200 om du ska köra systemdisk, o välj en 5400 om du bara ska ha lagring, Samsung hdd´s e fruktansvärt tysta o utvecklar nästan ingeen värme, speciellt om du ska ha lagring o väljer 5400, menar bara det e ju inte för intet dom flesta väljer o slänga i en Samsung ideras Xboxar, o det e just pga utav att dom inte utvecklar nån vårma alls

Själv kör ja med 6 st 160Gb 5400rpm i Raid 5, osså en 120 7200 rpm som system , rullar klockrent

men det e bara vad ja tycker o tänker
Nej välj inte en 5400 även om du bara ska ha lagring... de är slöa.. och sätter du den på samma IDE sladd så går 7200 som en 5400 endå...
Annons
Och så skulle jag välja SATA om du kan köra det i din dator.. just för att sladdarna är mindre och släpper förbi mer luft.. sen prestanda skillnaden kan väl diskuteras...
jo , men precis som ja skrev innan, det beror ju alldeles på vad man ska ha den till, ere info som man vill kunna kunna komma åt snabbt/hålla på o flytta mellan olika medier, då ere inte bra med en 5400rpm, då ska man ju välja en 7200, eller en SATA, eller varför inte en Raptor disk, sen finns det faktisgt ganska bra kablage till IDE hdd´s idag, som e tunna/runda


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem