Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hänger sig + hackar

Hänger sig + hackar

Hallå alla - har två problem med min dator- ibland när man skall gå in på den här datorn så "hänger" hela datorn sig och enda alternativet är att starta om den med reset knappen - detta händer även vid start av datorn - detta också en företeelse som sker ibland.

och till något annat jag har lite problem med uppspelning av video filer både dvix och annat de hackar titt som tätt - har provat att avinstallera alla spelare och codecs, samt uppdaterat olika drivrutiner men samma problem kvarstår - några förslag - orka formatera datorn för att lösa dessa två problem annars så fungera den bra i övrigt.

Har en P4 3,06
2ghz ram
radeon 9800 pro grafikkort
xp pro

om det skulle vara till någon hjälp.


Antal svar på detta inlägg: 4
Ett tänkbart fel kan vara moderkortet, hade liknande problem innan mitt rasade.
hoppas inte det moderkortet byttes i våras
Hmm, din dator har ju ganska stark prestanda så sånt ska ju inte behöva hända utan anledning. Troligtvis är det då ett hårdvarufel, men det kan vara många olika saker. Moderkort, nätagg, minne t ex. Du kan börja med att köra memtest som finns att ladda ner gratis på http://www.memtest86.com/

Ladda ner den version som står under rubriken:
"ISO images suitable for creating a bootable Memtest86 CDROM"
Packa upp, bränn till skiva och starta upp datorn och låt den boota ifrån skivan.
Testet fortsätter att gå runt runt så du kan avbryta efter att den kört igenom en gång. Då står det 1 under PASS. Har du då 0 ERRORS så är det troligen inget fel på minnet och du kan utesluta en sak.
Annons
Tack för tipset Telemundo har genomfört testet och inga fel upptäcktes - En sak att utesluta.
Finns det något liknande program för grafikkortet, moderkortet mån tro?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem