Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Pip ljud vid minimering

Pip ljud vid minimering

Jaa här är vi igen med ytterligare ett problem som måste lösas - det piper till ifrån datorn varje gång man minimerar eller maximerar ett fönster detta uppstod efter en total ominstallation av hårddisken - hur får jag bort detta riktigt irriterande ljudet??


Antal svar på detta inlägg: 10
Gå in på inställningar, kontrollpanelen, ljud och ljudenheter, ljud, leta rätt på minimera och maximera. välj ljud inget på dessa.
Dessa är in bockade till inget ljud - pipet kommer från moderkortet och inte från ljudkortet - det är samma pip som vid start av en dator (ett pip för varje minimering eller maximering)
Kan inte såna ljud indikera på att nåt är fel ?? , minns när jag hade min gamla dator å den började små strula , då va det just såna ljud som hördes en vän fick komma å fixa hårddisken åt mig för det va just där felet låg , jag är inte så haj på sånt men det kan ju va värt att kolla upp me tanke på att du har ominstallerat datorn .
Annons
När moderkortet börjar pipa så betyder det ofta att något är fel och det piper olika beroende på vad som är fel. (det måste dock inte vara fel)
Det är nog dags att ta fram manualen till moderkortet och se vad de olika signalerna indikerar för något.
det är just ett pip vid minimering och ett vid maximering inget annat - ska fösöka uppdatera bios se om det hjälper
Nope
Kan det vara något tecken på att nätaggregatet eller grafik kortet håller på att ta sina sista andetag och i sådana fall finns det något diagnostikverktyg som kan kolla upp det???
endera är systemljudet aktiverat för händelser
eller så har du felaktiga drivrutiner i datorn
eftersom du säger det kom efter att du instalerat om maskinen.
Hos mig försvann pipljudet när jag gick in på :

- Kontrollpanelen
- Ljud, tal och ljudenheter
- Alternativ för hjälpmedelsljud
- Fliken Allmänt
- Avsnittet Indikering

- Bocka av rutan < Avge en ljudsignal när en funktion aktiveras/inaktiveras
Lillemats !

Jag visste inte att detta fanns. Men hur har Kosh hamnat där ,och ändrat
inställningar. Men jag tror att du har rätt. Han har varit där. He,he

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem