Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

HTTP500

HTTP500

har problem att komma in på sidan www.euu.se ,alla andra sidor funkar normalt , efter en uppdatering dom gjort förra veckan går det inte att komma in , kommer upp en tom sida där det står internt serverfel HTTP 500 , har pratat med dom , inga problem, går att komma in om jag försöker på en annan dator , vad kan ha hänt ? har xp o ie7
Antal svar på detta inlägg: 6
Har testat med både IE7 och Opera och det är inga problem att komma in så felet ligger hos dig.


Testa detta så kanske du kan få mer hjälp.
Hittade detta på en annan sida.

Fråga: HTTP 500 - Internt serverfel

Svar:
Om din ASP-sida meddelar "HTTP 500 - Internt serverfel" är det troligtvis ett fel i ASP-koden; innan du kontaktar supporten bör du därför göra följande i Internet Explorer:

Välj rullgardinsmenyn "Verktyg" > "Internetalternativ", därefter väljes fliken "Avancerat"; under "Webbsökning" kryssar du för "Visa egna HTTP-felmeddelanden"

Tryck OK och sidan uppdateras; nu kommer ett felmeddelande upp som du kan använda för felsökning.
får upp det här som svar : Microsoft JET Database Engine error '80004005'

'f:homewebbsystemnudatawink.mdb' is not a valid path. Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected to the server on which the file resides.

/common/functions.asp, line 39
Kolla detta:

http://support.microsoft.com/kb/306269
Annons
jonny.

Det vaar inga problem hos´mig .Felet måste vara hos dig

mvh bravo
OM meddelande som:

Microsoft JET Database Engine error '80004005'

f:/home/webbsystemnu/data/wink.mdb is not a valid path

kommer upp så ligger problemet på servern med sidan, det är ett lokalt fel eftersom att en klient (som jonny) inte kan snacka med en lokal mdb på serversidan... Problemet kan mkt möjligt vara så att jonny's Temp internet cache har fått tuppjuck och att sidan uppdaterades precis då han besökte den eller så är sidan "tungt" lastad så .asp motorn inte orkar med alla requests..

Jonny, jag skulle testa med att ta bort alla cachade filer (Alternativ -> Internet-alternativ -> Ta bort filer... -> klicka i Offline filer och sedan OK). Har du ngn form at bredbandsuppkoppling så skulle jag även ändra Alternativ -> Internet-alternativ -> Inställningar och sedan sätta cache till 1 MB och klicka i "Varje gång sidan besöks" för att vara säker på att ALDRIG se cachat innehåll (om det inte är server-side cachad .asp då förståss).
nej,det går inget vidare ,har provat , men fortfarande kommer jag inte in

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem