Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Giftormar borde inte tillåtas hemma

Giftormar borde inte tillåtas hemma

Nu har det hänt i gen att orma har kommit bort

Giftormar borde inte tillåtas hemma


Mannen som äger ormarna förvarade dem i en låst bod på tomten vid sin bostad i utanför När han kom hem på tisdagskvällen stod ett av bodens fönster öppet, och sex ormar saknades.



Mannen som äger ormarna hade tillstånd för innehav från kommunen. Men Jonas Wahlström, djurexpert på Skansen är kritisk till att vissa kommuner tillåter privatpersoner att ha giftiga ormar hemma.

- Det är helt enkelt onödigt. 20 000 personer dör varje år av bett från giftiga kobror och att förvara dem hemma känns inte som någon självklarhet i det perspektivet, säger Jonas Wahlström till SvD.se.


http://www.svd.se/
Antal svar på detta inlägg: 3
Om du läser tidningarna noga så ser du att det varit inbrott hos honom så han bär inte skulden till att dom rymt!!
Jag tycker förstås att han har ansvar för sina ormar och borde förvarat dom så att dom inte under några omständigheter kunde rymma
Även om han har haft in brott . Så skull han haft bättre lås på sitt ut hus eller vad det var för nåt. . Om det var mina så skull jag haft tre dubbla lås .Hoppas att han har haft inbrott då?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem