Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Om livets och jordens framtid

Om livets och jordens framtid



Jorden och Mars, som blir djupfrysta - och de yttre planeterna med sina månar som har haft en 700 miljoner år varm period och sedan grillats i 200 miljoner år, men sedan får det ännu kallare än de har det nu.

Gå in och läs den här det är värklige intressant

http://koti.welho.com/jwestman/astro/framtid.html
Antal svar på detta inlägg: 3
Det var som 17. Måste nog skynda mig att bygga klart uthuset som jag börjat på med, innan det blir försent. Kanske bör isolera det också. /
visst är det så att jorden, solen och galaxen har en mörk framtid tillmötes inom en mkt lång framtid.

jordens olika cyklar har spelat en stor roll för klimatet. dock har det ju varit relativt stabilt under de 3.5 miljarder år som det funnits liv på vår planet.

men innan b_50 skickar en länk till oss om framtiden i en av alla trådar han startar, och vi sväljer allt som står kanske man skulle vara lite källkritisk också! sidan hänvisar inte direkt till ngt vetenskapligt!, säger med det inte att det är falskt men heller inte sant!

50 grader på 1 miljard år har kan inte ens mätas i grader under den tid om 200 000 år som vi funnits.

månen kommer innan dess att ha lämnat oss åt att rotera helt okontrollerat.

glad påsk på er alla.
jesus-status är snart status Q igen..
Det som du skrev om månen pete. den för flyta sig ju redan 5 cm om året . Jag vet ej när den kommer att rotera ifrån ås än. . det tar nog några år till skull jag trå

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem