Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Var ändrar man i Explorer

Var ändrar man i Explorer

När jag surfar mellan på olika sidor, ex på Bredbandsbolaget, så får jag hela tiden upp en ruta som säger:
Den här sidan innehåller objekt som är tillförlitliga och inte tillförlitliga och så frågan om jag vill fortsätta.
Jag vet att det här är en inställning som måste gå att få bort, men vart sjutton är det den ligger, och vad heter den?
Antal svar på detta inlägg: 7
Det är väl verktyg internet alternativ och säkerhet . Tror jag vet att jag har gjort nåt sånt .

Hoppas det är rätt :)
När du är inloggad? Vilken säkerhetsnivå har du inställt? Normal eller hög? Mycket frågor, men måste veta lite mer.
i ie7
verktyg / Internetalternativ / avancerat

där finns det rader som varnar/eller inte
och de är
Varna innan POST-data omdirigerars till zon som inte tillåter POST-data
Varna om adresser i certifikat inte matchar
Varna vid växling mellan skyddat och oskyddat läge
Annons
Jag glömde säga att det här uppträder när jag är inloggad på Bredbandsbolagets sida, inte annars.

Göcke:
Jag har testat dina tre förslag, men det hjälpte inte med något av dem.

Matza:
Säkerhetsnivå är mellan normal till hög.
Jag provade att sänka nivån, men det blev samma sak hela tiden.
Här är lösningen, som jag hittade i ett fourm:

Så ska det givetvis inte vara och vi arbetar för att kunna erbjuda en lösning på det. Den varning som ideligen dyker upp kan tills vidare stängas av (utan risk) genom att du gör på följande sätt: Klicka på meny Tools (Verktyg), välj Internet Options (Internetinställningar). På fliken Security (Säkerhet) väljer du Custom (Anpassad). Leta upp avsnittet Miscellaneous (Diverse) och inställningen "Display mixed content" (Visa blandat innehåll). Välj Enable (Aktivera). Spara.
Bra att det fixade sig för dig PerAsk , tror att Matza var bra nära med sin lösning. Skriv ned lösningen , för inställningarna kan ändra sig, och garranterat att man har glömt vad som gjorde vad då.
Vad bra att det ordnade sej, PerAsk! Har liknande inställningar som du dvs mellan normal och hög. Kanske ska ändra, men jag använder Mozilla Firefox mest.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem