Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Är man konstig?

Är man konstig?

Jag får alltid höra från mina vänner att jag är udda =/
jag undrar alltid varför och nu för ett tag sen frågade jag, svaret lydde:Du pratar för avancerat, du beter dig inte normalt,du är komisk på ett sätt nästan bara vuxna förstår och du ger inte upp när du borde.
Jag bara gick därifrån och sen dess har jag undrat; är det fel på mig för att jag har ett större ordförråd och står för vad jag gör?
Antal svar på detta inlägg: 7
Stå på dig grabben!! Å varför ge upp saker när man vet att man har rätt.
Dina kompisar inser om en 5-6 år att du hade rätt, när dom har kommit upp en bit i sitt beteende samt skaffat sig nödvändigt ordförråd.
Så udda är du inte men kanske udden = spets den är ju först.....
Det är inte fel på dig för att du har mognat lite fortare än dom andra fjortisarna. Stå på dig och var den du är. Du vinner i längden.
people_lies: Jag håller i stort sett med de två ovanstående inläggen, men glöm inte att för att komma långt i livet gäller det inte bara att kunna tala klokt utan också kunna anpassa sitt språk efter den man talar med.
Så om du redan nu har lätt för att prata på ett vis som anses vuxet kan du börja leka med att anpassa språket efter lyssnaren utan att det låter för konstlat. Bra kommunikation kräver att talare och lyssnare använder samma typ av språk.
Annons
Du har blivit begåvad med något i dessa tider väldigt ovanligt, troligen är det så att dina kompisar känner sig underlägsna, det är aldrig lätt att vara avvikande, men i ditt fall är det en gåva som du skall vårda och vara stolt över, det kan komma att hjälpa dig mycket i ditt liv, inte minst när du så småningom söker arbete.
Jo, stå på dig hörru...det finns inga udda människor, bara udda uppfattningar om andra människor.
Alla människor är unika på sitt sätt, bara att acceptera...
Tack för allt stöd och alla tips

tror vi kan avsluta den här tråden
Jag tror du lider av storhetsvansinne......

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem