Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Surfa i utlandet:

Surfa i utlandet:

Hur gör jag för att enklast och BILLIGAST nyttja min bärbara till att lyssna på Radio Vinyl, sköta bankärenden etc. i södra europa på en camping? Alternativt
även ringa hem till Sverige.
Tacksam för erfarenheter.
Antal svar på detta inlägg: 7
logga in på IS så kommer du åt de sidorna, och om du har lagt upp dem i dina egna favoriter så kommer du åt tidigare adresser till bra campingsidor.

telefon , använd skyp eller messenger
Tack Göcke. Tänkte närmast om man kan komma åt nätet via parabol eller måste man nyttja mobilen? Alternativet kan ev. vara att gå på internet cafe el. dyl. Skype har jag installerat och klart. Behöver bara nätet.
Sture: Många campingplatser har ju tillgång till Internet nuförtiden. I alla fall i Sverige. Det alternativet är nog det absolut bästa.
Att surfa via mobilen utomlands blir ohyggligt dyrt, såvida du inte skall stanna längre på ett ställe så det kan vara lönt att skaffa kontantkort där du är.
Annons
Kolla på täckningskartan på www.fon.com om det finns någon som delar ut lite av sin bandbredd i närheten av det ställe du tänkt hålla till på, finns det så räcker det med att du är medlem på fon, har ett trådlöst nätverkskort i din dator, sedan skall det bara vara att koppla upp sig...man bör nog vara ganska nära accesspunkten för att det ska funka.

/Provocateur.....fonero i Ludvika
Tackar Provocateur. Nu börjar det närma sig. Ska undersöka vidare och jämföra access i förhållande med dit jag tänkt mig.
McDonalds mm har ju oxå internet som man tyvärr måste betala för men t ex MAX hamburgerkedja har gratis trådlös. Kolla in med olika globala företag hur de har det.
Sture, om du bestämmer dig för att bli en Fonero så hör av dig till mig på kuxork[at]gmail.com så kan jag fixa en inbjudan...då får du grejerna lite billigare än vad det kostar annars...

/P, Fonero i Ludvika

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem