Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Dvd-film

Dvd-film

Jag har fått ett antal super-8 filmer överfört till en DVD-skiva som jag tänkte redigera på min dator, har kopierat skivan till datorn men kan inte se filmen, pga. att Windows känner inte till vilket program som skapade filen, jag är mycket dålig på engelska och kan därför inte få klarhet i med vilket program som krävs...
Kanske ngn. kan hjälpa mej ???
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

kan du nämna vilken filändelse filmen har (filerna)
tyvärr så vet jag inte vad "filändelse" är...
filändelse . är det samma som extenssion eller filnamnstillägg som det kallas i utforskaren och som kan vara dolda som standard.
det är de tre bokstäverna efter punkten som talar om om det är ett doc/txt/wav/pic/jpg/png osv alltså vilken program som man kan starta filen med.

man slår på visningen om den är dold via
utforskaren / verktyg / mappalternativ / visning
och avmarkerar dölj filnamnstillägg för kända filtyper
Annons
Jag kan se filmen i datorn direkt från dvd-skivan, men inte se den kopierade filen som finns i datorn, (Windows känner inte till...).
Ok. Göcke, hann vidareutveckla innan du svarade, ska kolla dit förslag...
jag rekomenderar dig att ladda hem windows moviemaker från microsoft
och läsa in dvd filmen i den programvara, och seda redigera filmen den vägen, om du inte har annan programvara för redigering.
och inte gå via kopiera dvd-n till hårddisken först.

fallgroparna är nämligen många i filmredigeringen konst.

du måste veta i förväg om det är en komprimerad fil som måste konverteras innan det går att redigera osv

och sen måste du veta var och hur du skall spela upp det redigerade ämnet , för att veta vilka format som det går att använda sig av.
Göcke: Tror du inte att det är som så att han får filmen i Video-TS format om han bara kopierar den?
jo det tror jag.
Då borde ju DVD shrink fungera?
Lasse. Jag har också gått i samma tankar, har en massa gamla Super 8 filmer, som jag skulle vilja överföra till DVD.

Var det en dyr historia!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem