Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Kopieringsproblem

Kopieringsproblem

Några frågor till göcke eller annan! om radioprogramkopiering till HDisken

Hej!

Min svärfar har problem att kopiera ner filer från Sveriges radio
Han kan inte kopiera till sin hårddisk, Han har windows mediaplayer 8
Hur skall han göra. Kan du tipsa mig! eller kan någon annan det?

Han har frågat mig flera gånger. och jag har försökt att förklara för honom hur han skall göra Kan han ha problem med windows? eller är det något annat. Tror du/ni att han kan ha "slarvat bort" nödvändiga filer som måste finnas för att kopiera?

Själv sitter jag med elvan men det är för mig bara att rippa programmet varför har han problem? Det borde vara lika lätt för honom som för mig men som sagt det är det inte! Hjälp mig (och honom)
Antal svar på detta inlägg: 8
Varför inte installera mediaplayer 11 på hans dator också.
Om det funkar för dig med elvan så borde det väl funka för honom också.

har testat alla möjliga sätt systemåterställning m.m problemet kvarstår dock
och när det gäller att klippa klistra-metoden så är den också testad. Kan det vara kopieringsskydd från SR? eller sitter han kanske med en pk av windows XP pro. och att det kanske är därför det inte funkar?
Jag tror att man måste ha stöd för RSS-flöden för att tanka hem program från SR.
Det är väl deras podtjänst du är ute efter??
Annons
Gollum1 , har din pappa en Dell dator?
Ursäkta mig Göcke men det är inte min pappa det är min svärfar.
Nej inte dell det är en Fujitsu siemens med win xp-pro swedish ed. trolig PK
vilken årsmodell vet jag inte, en trolig p II och till tejay4u vill jag säga att pod är troligt jag vet inte vad min svärfar vill egentligen bara att han vill kopiera ner radioprogram till HD Finns det inte i XP, förresten, stöd för RSS-Flöden jag har för mig att jag läst det någonstans (osäker) jag har själv rippat från sr. så det måste så vitt jag förstår finnas stöd för det. frågan kvarstår varför kan inte han men jag? Misstänker att han slarvat bort filer som är nödvändiga för det.
Gollum1 , svärfar var det , det skrev du ju tydligt.. ursäkta mig.

om du mistänker att det är några drivrutiner som saknas så, installera om ljud delen/delarna. eller leta efter uppgraderingar till det ljudkort han har.
Har han något mixerprogram, så titta även på det för uppgraderinga.

Det var orsaken att jag frågade, om det var en Dell dator han hade.
eftersom de kom, med en del modeller som det strulade på för något år sedan.

är du osäker, testa då först alternativet med screamradio eller liknande som du fick tips om redan i starten av din förra fråga.

eller audacity, kan inte det programet fånga det uppspelade ljudet,
är det problem
Göcke!

Tack jag skall prata med honom så får vi se vad han säger jag tror att det isåfall är det du säger låter logiskt ´jag skall försöka att installera om drivrutinerna. Tack för hjälpen så länge återkommer om felet kvarstår.
Det går endast att lyssna på det "strömmande" ljudet. Gratis programmet Audacity gör att du kan spela in det. Podradion kan du spara och spela upp i t.ex. iTunes

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem