Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Söndrig soffa...

Söndrig soffa...

Hej!

Min "kära" katt har klöst sönder min soffas armstöd. Det ser för hemskt ut och jag är inte villig att köpa en ny ännu eftersom soffan fortfarande är förhållandevis ny. För tillfället har jag två fleecepläder på vardera armstöd som skydd för att han inte ska klösa. Detta fungerar ganska så bra. Problemet är att det inte är snyggt, och jag "gråter" nästan så fort jag ser det. Jag har köpt ett sofföverdrag men det ser ut som ett stort täcke istället för ett överdrag. En besvikelse alltså! Är det någon som har något tips på hur jag kan bättra på soffan så att det söndriga inte syns, men att det ändå ser fint ut.

Tack på förhand!

Mvh,
Cissi
Antal svar på detta inlägg: 5
är det bara armstöden och de är löstagbara, kan man ju klä om dem.
endera själv eller via en tapetserare.
Nej, tyvärr, Göcke! De är inte avtagbara. För övrigt är det en skinnsoffa.
cissi78!

Hör på detta! En rik kollega i USA hade en katt. Han hade köpt tavlor av
Picasso och ställt i hallen. Katten vässade sina klor på dessa dyrgripar.

Han var lite ledsen. Jag sade då slog du väl ihjäl katten.
-Nej! Jag opererade bort klorna.!!!

Snacka om dårpippi!! He,he!!

Till ditt problem. Det finns lösa skydd att hänga över armstöden. Kolla med
Skinngruppen.
Annons
Jag har har också varit lycklig ägare (15 år) till en underbar "kattuschling" som vässade klorna på vår soffa.

Men jag löste det genom att spänna fast ett tyg han inte tyckte om och därefter fick jag honom att vässa klorna på en björk på tomten. Ett litet TIPS kanske!

Katten min hette Darling och blev 15 år. Jag sörjer honom fortfarande. Jag var tvungen att avliva honom i samband med flytten till Leksand med barn och barnbarn som var allergiska. Men kärleken till "Darling" finns kvar.
Jag inbillar mig att jag fortfarande hör hans "Mjauuuuu" - jag vill komma in!
cissi78 , då är det bara att lämna soffan till en tapetserare

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem