Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem att ladda spel

Problem att ladda spel

Mina barn har skaffat Lotro ( lord of the ring on line) . Problemet är bara att när dom har satt igång spelet och ska ladda det så händer ingeting. Vi har ett trådlöst nätverk och någon sa att routern kan kanske ligga och bromsa på något sätt. Är någon som vet om det är några inställningar att ändra på?
Tacksam för svar från en som inte kan något om datorer.
Harryboy
Antal svar på detta inlägg: 3
Jag förmodar att ni har skapat en profil och aktiverat den via länken i mailet för det är det första man måste göra. Efter det måste lotro uppdateras med 1-2 patchar, lyckas den göra det?

Om ni har en brandvägg installerad på datorn kan en möjlig orsak vara att den är inställd på att stoppa lotro klienten. Då får ni själv konfigurera brandväggen så att in och utgående trafik tillåts.

Ang routern kan den säkert vara till problem men testa kolla ovan först för att utesluta dem för att sedan gå vidare till routern.
Hejsan Harryboy!

Jag tittade lite på Google om det fanns någon information om ditt problem, ochdet fanns det.

Du måste öppna eller se till att dessa portar är öppna.
* Port 80
* Ports 9000-9010UDP
* Ports 2900-2910UDP


Källa : http://forums.lotro.com/showthread.php?t=18693

Lycka till!
När det stökar för mig, så stänger jag brandväggen. Då är alla portar
öppna. No problemas. Kanske slinker in en trojan. Men den tar vi i spurten.

Detta är en superb lösning på alla problem. Men som sagt det kan komma
nya problem med virus och skräp. Men chansen är att du får trubbel är nog
likvärdig med att få 7 rätt på Lotto 4 veckor i rad. He,he

harryboy skriver att han inte vet något om datorer. Hur skall han då veta
hur man öppnar portar.

Har du Windows brandvägg så finns den i säkerhetscentralen i kontrollpanelen. Klicka på av. Installera ditt program.

Som Gatekeeper säger. Lycka till!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem