Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Åskan

Åskan

Åskan har slagit ner i min dator, men det verkar bara vara skärmen som inte fukar den blev svart. Är det någon som har tips.

jonte
Antal svar på detta inlägg: 3
ja ett tips är ju att måla om den i någon annan färg om den inte passar i svart, min skärm skulle passa jätte bra i svart eftersom min låda är svart.

eller du kanske vill ha tips om hur man lyfter telefon o ringer till sitt försäkringsbolag?
Rob skojar idag =)
Hej Jonte
om du inte har testat med en annan skärm så tycker jag att du skall göra det, för att se om du har andra fel också.
Är det som du skriver att åskan har slagit ned så är det att
kolla med hemförsäkring samt eventuellt någon extraförsäkring om det täcker in Åska.
vad självrisken är och sedan kontakta försäkringsbolaget före innan du lämnar in den till service.
Är du osäker på åskan så lämna in den för service bara och nämn inte åska som orsak.
Det är nämligen så att en skärm och tv har en svag länk i just
nät/högspänning så har den/de varit avstängda ett tag så blir det just fel i dessa delar när man startar den igen.
hemförsäkringen täcker åsknedslag polarn lämnar in en sån blankett nu i veckan kostar runt 1500 i självrisk. men du måste kolla så det inte är fler komponenter som är grillade.

och behöver du några nya grejer fast de inte pajat så kör de i micron så är de grillade sen, det enda de kan svara på då är att de inte funkar men inte vad som orsakat detta ;)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem