Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Köpa ny dator

Köpa ny dator

Hej!

Ska lämna tillbaka min Hem-pc och behöver därför köpa en ny dator. Har ni några förslag - tips om några bra datorer.

Datorn ska kosta max 11.000 och ska vara en stationär. Har redan skärm och högtalare.

Jag använder datorn till en del krävande spel så den ska klara av det på ett bra sätt, grafikkort är således viktigt. Ska ha minst 2048 internminne. Bra om försäljaren finns i Stockholm då jag vill ha nära till service om det strular.

Har sökt en del på pricerunner och prisjakt + letat på många datorförsäljares hemsidor.

Om det är någon som har bra tips så är dessa välkomna!

Tack på förhand!

//Danne
Antal svar på detta inlägg: 5
Hejsan!
Jag har i flerea år köpt mina datorer hos Gårdefelt i Sundbyberg. Där får du personliga råd och bra service och support.
Mycket rekommendabelt jämfört med usel dito hos Noffnoff å stora affärer.
Kolla på nätet deras hemsida! Hälsa från Hasselrot om du handlar där!
Ok. Ska kolla in det då jag bor i Solna. Tack för tipset!

Jag funderade på att titta hos datapradiset.com också. Någon som har erfarenhet från dem?
Om man spelar mycket och har höga krav så bör man absolut kolla på alternativet att bygga datorn själv, eller i varje fall plocka ihop delar tillsammans med en lokal säljare som kan bygga ihop det sen.
Då får man exakt det man vill ha och inte delar som kan ha legat i lager och blivit utdaterade.
Annons
Har nu köpt följande dator som jag hoppas att jag blir nöjd med:

Moderkort: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX

Processor: Intel Core 2 Duo E6420 2.13GHz Socket LGA775, 4MB

RAM: Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB x 2

Hårddisk:: Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 16MB 7200RPM

Grafik: Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3, PCI-Express

DVD: NEC DVD-brännare AD-7173 IDE Silver OEM Duallayer,LabelFlash,Multirecorder

USB2 multikortläsare 3.5" svart/silver, för CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD

+ nätaggregat, diverse program och windows XP pro.

Summa: 11.000

Det känns som om jag kommer bli nöjd. Vad tror ni?

Tack för tipsen!

//Danne
Det blir du nog nöjd med. Bra att du tog i med minne. Det är väldigt billigt nu och behövs vid spelande.
Intels nya processorer går dessutom att klocka upp rätt rejält om man inte blir nöjd och har kunskapen, eller en vän med kunskap.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem