Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Hur MYCKET tv reklam accepterar vi

Hur MYCKET tv reklam accepterar vi

Näääj!!!!!!! Inte nu igen!!! Och precis näre e som bäst
TYPISKT!!!

NÄ men va FASEN? de va ju bara 2 minuter sen dom
visa den där smörjan?

Känner NI igen er?
Ja, dom flesta av oss gör nog det i alla fall...
Åh visst, kan det vara jobbigt med
tv reklamEN, även för MEJ!
Men den är en ABSOLUT nödvändighet,
för dom tv bolag som INTE upptar några
subventioner (stöd från staten),
för att kunna sända och ÖVERleva?

Men hur mycket tv reklam vill vi ha då?
INGEN ALLS, eller räcker det, TILLRÄCKLIGT,
med den reklam som redan är, ELLER?
Du kanske tom vill ha ännu mer reklam i TV...
Det skulle vara intressant att veta så...
Ja visst ja...

Och inte för att jag vill låta som en paragrafryttare...
Men, glöm INTE bort nu, att detta ämne BARA
kan diskuteras här på IS utan att namnge
NÅGON tv kanal eller NÅGOT ur deras reklam eller
programutbud!!!
Använd gärna istället ord såsom public service tv,
de kommersiella kanalerna, deras utbud, program,
innehåll eller liknande!!!
DÄR satt den!!!

Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »



Ja janberlin ! . Jag håller med dig till 100%. . Jag hatar all reklam som babblas fram i de kommersiella kanalerna. . Ett litet aber är bara att även public service-kanalerna har infört en hel del reklam även om det förmodligen ska uppfattas som hänvisning till olika program som finns i deras programlista.
Jag har mer eller mindre helt slutat att titta på de värsta reklamkanalerna.
Som tur är är det ju ganska lätt att trycka på en knapp på fjärrkontrollen och hoppa till någon annan kanal. . Men som sagt , det är lite synd för ibland kan det ju vara något program som man vill se även i de där reklamvidriga kanalerna.
Som tur är har jag numera Via Sat parabol så det finns många kanaler att välja mellan. . Tyvärr blir det mer och mer sällan som jag tittar på någon svensk kanal.
Det värsta är väl att alla kanaler lägger reklamen ungefär samtidigt så det går ju inte att zappa sig ur eländet heller.
Men man får väl koka kaffe, gå på toa etc. i dessa pauser.
Eftersom det är reklamen som betalar utbudet så får vi nog leva med det.
Men det vore intressant att veta hur mycket nya kunder reklamen genererar.
För min del kan det bli det motsatta i vissa fall.
Man blir lite anti mot vissa företag och produkter ju mer de öser på med reklam.
Jag håller med och mest irritterande blir det när dom avbryter en film men på nåt sätt har jag vant mig och passar på att göra nåt under tiden fixa fika eller diska jo faktiskt så är det så lång reklam på vissa kanaler att man hinner det och det är ju bra ibland *L* , sen kan jag inte säga att jag blir påverkad av reklamen jag köper det jag behöver och på dom ställen jag känner till och är nöjd med , men ibland så kan det va bra iaf om det är nån ny produkt som ska lanseras vi får nog inse att det är på det visset man får reda på nya saker i vad det gäller det mesta tex Banker premeobligationer osv hmm shönhetsproduker tycker jag väl är det som skulle bort för mycke av den varan som faktiskt sällan lever upp till det som sägs ..Finns säkert mycke annat oxå men jag kommer inte på det nu , men jag hoppas att vi slipper mer reklam det får allt räcka med det som är nu .

Annons
Reklamen gör så att vi slipper betala för allt vi ser. Det är jag tacksam för. Annars skulle det bli väldigt dyrt att ha många kanaler.
Jag tycker inte reklamen är särskilt störande.
Jag blir istället irriterad om jag ser en film på SVT för att det inte är en enda paus under 1,5-2tim. Inte en enda chans att sätta på kaffet, göra toalettbesök etc. För jag vägrar att missa något på en film som jag ser.
Förresten så kommer det förmodligen bli mer reklam. EU har precis fattat nåt beslut som ger TV4 rätt att öka mängden reklam. Om jag inte minns fel får de visa 2min mer reklam per timme, och också ökade rättigheter att bryta program som de själva vill.
Telamundo.
"Reklamen gör så att vi slipper betala för allt vi ser. Det är jag tacksam för."
Och vem tror du betalar för reklamen i slutändan!
Blir skitkul att gå på bio i framtiden när det blir reklampaus varje 6. minut, för att folk ska få gå på toaletten och fika lite!
Älskar att se sport på SVT, där man får se Kajsa hoppa, när hon hoppar, och inte efter reklampausen!
Ingarm: Det är klart att det är vi som betalar för den reklamen i slutänden också, men vi får i alla fall något i retur, det får vi inte genom andra reklamvägar.
Bio har det väl aldrig varit tal om, fast det är däremot konstigt att vi inte har några pauser i biofilmer i Sverige. Det förekommer i många andra länder, för att besökarna skall gå ut och fylla på med pop corn och cola. Ur svensk synpunkt tycker nog många att det är fruktansvärt, men så kursar ju biosalongerna på löpande band också.

Just sport är roligt att du nämner Ingarm, för även om du ser sport på SVT så är det sponsormeddelanden, och varje gång de byter mellan SVT1 och SVT2 så visas dessa meddelandena. Reklam kallar jag det. Det är dessutom ofta fördröjning ändå för att sändningen anpassas efter internationella förhållanden där reklamen skall in. Då blir det dösnack i SVT från kommentatorerna och så får vi se Kajsa mm i efterhand.
Värst av allt är nästan hockey där domarna åker till sargkanten och väntar på att reklampausen skall passera.
Jodå, blir irriterad på alla dessa sponsorsmeddelande, men fattar ju att om SVT ska vara med och visa sport, måste det nog hämtas pengar någonstans, för att överhuvudtaget vara med och bjuda, då pengarna flödar hos dom kommersiella kanaler!
Och den ishockeyn som visas på på 3an är numera ett skämt tycker jag, inte på grund av spelet, men presentationen!
Så får väl SVT visa den typ av sport där det inte blir sådana pauser, som dom ishockeyn har.
Den dagen AKA kommer till skjutningen, och må stå och vänta tills reklamen är slut, då har dom tagit död på all idrott i TV med reklamen!
För att slippa reklam varje kvart. Hur mycket är vi villiga att betala per år
för 5 st. reklamfria kanaler. Vi accepterar en sponsorlogo mellan programmen.

Nu betalar vi 2000:-/år 169:-/mån. Hade alla betalat sin licens, så hade det
varit lägre. Hur många fuskar. " Huga mig ".

400:-/mån är det acceptabelt för att slippa den löjliga reklamen. Då får man
5 kanaler med underhållning och diverse av god kvalitet.

Varför skickar inte Radiotjänst en avi till varje hushåll. Det sägs att det
finns sådana som inte äger en TV. Då får dom bevisa motsatsen genom
läkarintyg att dom lider av någon allvarlig fobi eller är blinda. Alla har väl
en tv eller radio. Jag kan inte tro annat.
TACK ALLESAMMANS för alla era intressanta kommentarer...
MYCKET givande!!!

Jag skall så fort som möjligt svara er ALLA!!!


VI hörs!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem