Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Ljuger du

Ljuger du

Tror du inte att jag vet att du ljuger? Va!!!
Känner du igen dej eller du kanske är lika oskyldig som mej!!!
Är du det?

Du, förresten! Man kanske har rätt att ljuga?
Har man det? När då i så fall?
Och du skulle kanske tom kunna tänka dej att ljuga om det gagnade dej så pass mycket och om du inte blev avslöjad?
Skulle du det, eller?
Ja, fram med sanningen nu....
Antal svar på detta inlägg: 5
Visst ljuger jag, hade jag påstått något annat, så hade det varit en lögn.

Men jag håller mig till nödlögner. Ett exempel är när min mor låg på sjukhuset efter en bukhinneinflamation. Hon kryade på sig så småningon men började tappa vikt. När jag var o hälsade på en gång, så blev jag inkallad till läkaren, som berättade för mig att de hade upptäckt cancer i hennes mage o lungor.

Jag kunde inte förmå mig till att säga sanningen, så när hon frågade mig varför hon inte fick komma hem, så sa jag att de ville behålla henne tills hon var helt frisk.

En annan gång så blev jag av med mina nycklar, ringde min dotter som var på jobbet, så hon fick ta ledigt o komma hem till mig med extranyckeln. Strax efter jag kommit in fann jag nycklarna i bakfickan. När hon senare frågade mig om jag fann nycklarna sa jag nej, utan jag hade fått göra nya, en form av nödlögn det också, eftersom jag skämdes.
Ha,Ha!! janberlin!!

Du är nog en rackare på att ljuga. Därför frågar du oss, så du inte känner dig ensam.

Dom flesta vet väl att jag varit bilhandlare. Om du vill sälja något så får du aldrig säga sanningen. Du behöver inte ljuga. Men du behöver inte tala om
hela sanningen. He,he!!

Jag kan erkänna att jag ljög från tidig morgon till butiken stängde. Så är det
i affärsbranschen. Kan du som säljare inte ljuga,så har du inte i branschen att göra. Gäller alla branscher.

Ett exempel kommer här. Hade köpt 10 blåa nya bilar. När dom kom var dom
ruskigt blåa. Gräsliga, rent ut sagt. Jag var nedstämd till tusen.
In kommer en herre och dam. Ville köpa en ny bil.
- Jag har precis fått in en ny modefärg säger jag.
- Gud vad snygg säger damen. Den tar jag.
- Ja!! Är den inte fantastiskt snygg. ( Snacka om att ljuga)He,he!!
Micke03!!!

Tack för de kloka orden, kompis!

Detta visar också helt klart att det är tillåtet att åtminstonde ljuga en nödlögn om inget annat i situationens allvar finns att tillgå eller göra,också som en tröst inte bara för en själv inför det tragiska faktum som ändock väntar.
Det kan också ha varit grymmare att ha gjort något annat, och även om den drabbade också känt till att det varit en lögn...
Det känns ändå alltid bättre tror jag att få somna in med positiviteter än det motsvarande...
Det är även tillåtet tycker jag att ljuga för att rädda ett liv bara man inte förvärrar situationen istället...

Och visst kan det bli pinsamt som det där med dina nycklar Micke...
Men du är inte ensam! Dom flesta nödlögnar säkert mer än vad du gör...
Och du skämdes ju också, vilket inte alla gör.
Bara det är ju ett plus!!!
Annons
Ljuga eller inte ,man skall inte vara så ärlig att man lider av det
Ja ha, där ser man!!! Det var dej min släkting köpte den där blåa bilen utav för över en hundring och knappt fick 10 papp för ett halvår senare...
Nej då, leiake! Bättre bilskojare än så var du säkert annars skulle du inte fått många bilar sålda...
Och det är precis som du säger alla brancher ljuger på sitt sätt...
Man skulle kunna säja tror jag, generellt. Håll dej bara inom lagens råmärken så är det heller ingen som bryr sej. Se bara på reklamen t ex, vad kan man kalla det för då, ibland!! Jyst marknadsföring? Nej, det tycker jag inte...
Och i takt med det hårdare samhället så bryr sej inte människan längre så mycket, heller! Och nåt ont kan ju i alla fall också föra något gott med sej, eller hur?
Man lär sej ju åtminstonde att bli mer observant!!!

Och det är ju klart jag är ju inte heller någon lögnare men en gång tvingades jag ljuga för och bli betrodd, ja, det är säkert!!! Och det är väl bra j...... i alla fall!!! Va? Man måste ljuga för att bli trodd!!!Tom i rätten!
Jag kommer inte exakt ihåg vad det var i för sammanhang men att det var ett faderskap som jag anklagades för och som behandlades i rätten det är jag säker på...
Nu tar jag mej en kaffe!
Vi hörs!



Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem