Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hur viktigt är INTERNET för dej

Hur viktigt är INTERNET för dej

Och helt ärligt!!!
Skulle ditt liv ÄNDÅ kunna fungera bra i dag, UTAN Internet, eller du kanske till och med har blivit lika NÄTBEROENDE som mej?

Vore intressant och höra era synpunkter...


Tackar på förhand!!!
Antal svar på detta inlägg: 10
Det är klart att det skulle fungera även utan internet det gjorde det ju tidigare. Men visst är det lätt att bli beroende. Detta gäller nog även mobiltelefonen.
Jag är internet beroende. När jag är hemma är alltid datorn på, när sambon sitter vid datorn blir jag rastlös om hushållssysslorna är gjorda. Vet inte riktigt vad jag ska göra när jag inte kan sitta här vid tangentbordet

MEN i stugan har vi ingen dator o ingen ström eller moderniteter över huvudtaget o då klarar jag mig. De första 2 dagarna känner jag lite sug efter 'nätet' men sen saknar jag det inte alls, konstigt nog.

Dock hinner jag bara innanför dörren när jag kommer hem igen så ska datorn slås på.. så det är nog lite av en vana (ovana).
Hade man haft något annat att göra så hade jag valt det. Som det nu är så vistas jag mycket hemma eftersom jag är pensionär. Därför blir nätet viktigt för mig.

EZ
Annons
Godmorgon på dej också Gerrard och tack för att du besöker tråden!!!

Och det är säkert som du menar också! Inte net skulle nog dom flesta klara sej utan åtminstonde om dom tvingades till detta...
Men det är klart, det skulle bli mycket svårare för dom som har datorn i arbetet och för företagen att få lönsamheten att gå ihop...
I alla fall som samhället är uppbyggt i dag.
Så datorerna liksom mobiltelefonen t ex bör vi nog i vilket fall som helst, värna om också på nyttigaste och bästa sätt!


Välkommen åter!
Hej IGEN barajag!!! Jag började undra vart du tagit vägen...Kul att ha dej här igen!!!

Och man kan ju spela piano på datorns tangentbord om man vill! Bara för att du är tillbaka. Det brukar jag göra!
Nääj, det har jag väl inte gjort, inte ännu i alla fall! Men skriver mycket det gör jag. Mest engelska pga min uppbundenhet runt om i världen. Och det är väl också en av dom största orsakerna till att även jag blivit databeroende...
Men håll med om det att det är ett fantastiskt privilegium att så snabbt och enkelt och generellt sätt också billigt kunna kommunicera runt om i världen, eller hur? Det kan man ju heller inte sticka under stol med...

Och visst, kan det vara skönt och slippa datorn ibland, bara man kunde,
också för arbetets skull...Men jag skulle nog också bli rastlös då, tror jag, utan en dator, även om jag gudskelov har hur mycket annat som helst att göra...
Brygga kaffe t ex det börjar bli dax för det nu...


Hej och TACK igen kompis!!!
Trevligt och träffa dej också ElectricZombie, TACKAR!!!

Och det kan vara precis som du säger!!!
Men det kan ju finnas fördelar också med att vara hemma vid datorn!!!
Till exempel: man behöver kanske inte gå ut och roa sej lika ofta om man nu gör det. Det kan även innebära generellt sett på sikt i alla fall också en ekonomisk besparing...
Men det är klart det kan ju vara bra om man har något annat att göra också
annars kan det bli trist och tjatigt, även vid en dator...
Och ut och röra på sej, det bör man ju, och det är nog det allra viktigaste, annars kan man bli både det ena och det andra, inte allra minst vid en dator...


Hoppas du får en bra fortsättning också EZ!!!
Internet är något jag inte skulle kunna och inte vilja vara utan.

Använder det dagligen c: 2 timmar om dagen, mest för att hålla kontakt med släkt o vänner i USA och andra platser runt jorden. Idag har jag kontakt med min stora släkt i USA, tack vare att jag fann dem via Internet, en släkt som jag inte hade kontakt med i över 30 år, och hade ingen aning om var de fanns.

Internet för att söka kunskap är oersätterlig, tiden med att slå i uppslagsverk är för min del förbi, här finns allt jag någonsin kommer att behöva, utan att fylla bokhyllorna med böcker.

Ett sådant här Forum där man kan byta åsikter, och ha kontakt med en massa trevliga människor, är också något som jag värdesätter högt.

Nu har jag mer o mer börjat använda Internet som telefon, vilket har många fördelar jämfört med traditionell telefoni.
Mobilen däremot skulle jag utan några problem kunna undvara.

Ha en bra dag Jan och alla andra!
Internet har blivit ett beroende... har mycket kontakter med olika communities världen över och utan internet vore det i praktiken omöjligt.

Använder även internet att ringa med, SMS:a, och håller man inte på med det så är man ute på nätet och kollar in vad nytt som hänt.

//Breeze
Hi Micke03!!! Nice to see Yá again, buddy!!!

Ja, du ser, precis som jag också säger fast man i början av Internet kanske var litet kritiskt inställd. Det var jag i alla fall...
Men cheeez, vad jag ångrar mej!!! Vilket underbart medium det ändå är. Ett par dansande fingrar på tangentbordet och vips så kan man nästan komma dit man vill i världen, skulle jag vilja säga!!! Ja, nu har jag ju sagt det också förresten!!!
Jaa, HUVA!!! Vad vore livet utan Internet!!!I alla fall tommare...
Jag skulle heller inte klara mej utan nätet i dag!!!
Och DU Micke och alla andra!!! Tänk alla dom som funnit varandra genom Internätet, precis som DU och jag med för den delen!!! Och dom som kan sitta hemma och jobba istället för att resa till ett arbete, bara för att nämna ett par andra exempel som Internet är bra till!!! Och man kan till och med ringa där och mer eller mindre gratis!!! UJ, UJ, UJ, vad nätet KAN va`bra!!! Inte en sekund skulle jag heller vilja vara utan Internet!!!
Och så mycket mer plats man får då istället för att ha massa annan bråte för att t ex få information även om det i sej också kan vara trevligt och charmigt!!!Men det är faktiskt också en av mina andra avdelningar och skilda från det här då förstås!
Och så mobiltelefonerna då som i sej själva också är oersättliga, tycker jag!!!Så dom vill jag nog också ha kvar!!!

Och Micke03 och ALLA andra!!!
Ha en bra dag ni me`!!! Åhhhhhhh Intern--cut
Ja Breeze, en ära att även ha DEJ här!!!

Ja, många blir ju,i alla fall, ju mer dom är ute på Internet, beroende...

Och också informativt så är ju nätet oslagbart!!!

De flesta som var negativt inställda till Internet innan det fick sitt genombrott är ju av en helt annan uppfattning i dag. Åtminstonde inser de flesta utav dessa att vi i dag inte skulle klara oss utan ett Internet...
Men sårbart det är det ju också, RIKTIGT sårbart, inte bara för virus och liknande. Men det kanske vi kan orda om vid ett annat tillfälle och om det passar sig och i en annan tråd då, där det också mer hör hemma!!!


Och tack än en gång för ditt besök som också gjorde mej väldigt glad!!!

Ha de!!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem