Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Tyst tassar tjuven..

Tyst tassar tjuven..

Så har det hänt...
Polisen väcker mig omkring kl. 4 på morgonen.
"Du har haft inbrott i butiken... kan Du komma ?"

Polisen väntar när jag dyker upp, är lite förvånad först för jag ser inte att någon ruta är krossad, men poliserna som väntat inne i butiken kommer ut och visar mig hur de bänt upp dörren med ett vanligt bräckjärn.

"Va fasiken, har de inte bättre dörrar, det har ju inte varit lönt att låsa dörren på kvällen om det är så jäkla lätt att ta sig in ändå...tänker jag"

Väl inne i butiken ser man vad som hänt... hyllor gapar tomma, instrument har försvunnit, tack och lov är man inte den som blir hysterisk så lätt.
Ett snabbt kalkylerande i huvudet... i runda slängar har det stulits för en halv miljon... detta är inget annat än en katastrofal förlust.
15 års arbete är raderat på ett ögonblick...

Så mycket är borta att butiken blir tvungen att hålla stängt innan vi har fått ett realistiskt grepp om förlusten och sett hur vi provisoriskt kan lappa ihop resterna av rörelsen. Idag tillbringar vi dagen i telefon med att blidka försäkringsbolag och leverantörer och hoppas på lite hjälp.

Nu sitter man på jobbet och väntar på att Sverige ska vakna. Man vet ju inte om tjuven kommer tillbaks för att ta vad de missade.
"Fasiken, hagelbössan står hemma i skåpet !", tänker jag...

Dagen kommer inte att bli en munter dag, vad som än kommer fram under dagens kontakter med inblandade parter kommer det att innebära mycket problem för en lång tid framöver. Man kan ju bara hoppas på att man kommer att överleva även det här... man måste, en hel familjs leverne beror ju på det.

Men visst är det synd att det inte är skottpengar på tjyvpacket...
Antal svar på detta inlägg: 7
Känner med dig Breeze, det måste vara en fruktansvärd upplevelse du går igenom just nu, jag har lyckligtvis aldrig upplevt något liknande, men kan förstå hur det känns.

Det är så tragiskt att några idioter, som antagligen inte själva orkar jobba, skall kunna fördärva det livsverk du byggt upp, och lika tragiskt att det säkert finns en hälare bakom som köper upp allt du blivit av med.

Förmodligen kommer de att få något år bakom galler på skattebetalarnas bekostnad, men för dig återstår en oändlig massa pappersexercis i form av försäkrings papper och polis blanketter, och antaglige kommer du aldrig att gottgöras varken ekonomiskt eller känslomässigt, har en känsla av att det alltid är den drabbade som har det svårast, brottslingarna har ju inget samvete, och många gånger så har de det bättre i fängelset än de har ute.

Som sagt jag känner mig dig, och hoppas o tror när du får lite distans, att du kommer igång igen, även om osäkerheten sätter sina spår i ditt liv just nu.

Du har min djupaste medkänsla!
Medkänsla!!

Det har vi nog alla på IS.
Kan bara hålla med de övriga! Sorgligt!
Annons
Håller med de övriga
Hur gick det med detta Breeze, fick de fast de skyldiga, och har du fått en skälig ersättning?
Utredning nedlagd. Inga spaningsresultat....

Försbolagsfrågan ej klar. Vi får se vad det lider...
Håller med alla inlägg! Dom som gjorde inbrottet , om man nu får tag på dom som gjorde det bord skickas till saltgruvorna i sibirien. eller så skulle dom få jobba gratis i skogen i tio år!!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem