Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Mobildjungel

Mobildjungel

Är det någon som har ett bra förslag på en bra mobiltelefon om man bara är intresserad av att kunna ringa, SMS:a och att det finns en bra kalender som man kan andvända även på pc. Bryr mig inte om kamera och en massa annnat.
Antal svar på detta inlägg: 9
Mycket bra rubrik. Det är verkligen en djungel. Alla jag känner har Nokia.
Ingen klagar. Själv har jag Motorola. Klagar inte.

www.phonehouse.se

Det här med SMS tycker jag är jobbigt. Fattar inte att det blivit så populärt.
Det bästa är väl att prata i telefonen. Annars tar ju " tummen " skada. He,he!!
mm..nokia N95........
Nokia den är toppen
Annons
säger bara SONY ERICSSON
Faktum är att det enligt din beskrivning skulle räcka med en gammal Nokia 3310 . En sådan kan du få för ett par hundralappar på begagnatmarknaden.

Jag förmodar dock att du vill ha något mindre och lättare. Kika lite på Tradera, där ropas det dagligen ut telefoner som matchar din beskrivning.

Siemens har många sådana modeller. Jag har själv en Siemens och är nöjd med den. En ren slip-och-släp mobil som inte väger mycket men som kan det mest nödvändiga.

Modellen heter AX 75.

EZ
Hej
Om du vill ha en telefon som är lätt att arbeta med och framför allt om du vill ha en bra kalender som du kan använda även på pc, så vill jag rekommendera QTEK telefoner. Underbar telefon.

Devonrex
Skulle inte rekommendera HTC(föredetta QTEK) om du vill ha en telefon som du kan ringa med utan problem. Men att använda dem som Smartphone alltså typ mer åt PDA hållet så är de väldigt bra. Jag skulle rekommendera Nokia E65 om det är koppling med tex en Exchange server för mail och kalender du vill ha. Har push mail från vår exchange serve rpå jobbet till min mobil funkar prima.
Jag skulle nog rekommendera en lite nyare Nokia.
De flesta har bra kalender och de är mkt lätta skriva sms med.
De kostar inte mer än 1500-2000:-

Annars rekommenderar jag Sony Ericsson K610. Mkt bra kalender och är även den skapligt lättanvänd.
Kostar väl runt 2200-2600:-
Kolla även någon av de enklare Siemens-telefonerna. Du kan hitta en bra begagnad för 150 - 500 kronor på Tradera.

Där finns ju även alla andra märken som begagnade.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem