Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Ang. Vägverket

Ang. Vägverket

Jag är ledsen men tyvärr börjar jag mer och mer tycka (inse) att Vägverket inte alls är vad det var för 40 - 50 år sedan.

Bland annat för att: .

#1. Man sprider en massa vägsalt i stället för att snöröja och skrapa vägbanorna som man gjorde förr. . Numera tvättar jag inte bilen vintertid även om biltvätten hävdar att man avsaltar vattnet.

#2. Man använder alldeles för dålig asfaltmassa och låtsas laga skador med något som mer liknar oljegrus som användes förr innan grusvägar blev asfalterade.

#3. Man struntar fullkomligt i att förbättra och bygga ut / bygga om vissa vägsträckor trots att trafikmängden hela tiden ökar.
Istället sätter man upp fartkameror och skyltar om att ajja baja här finns det fartkameror. . Och så inbillar man sig att det ska hjälpa lika mycket som att förbättra vägstandarden.

#4. Sedan det senaste med asfaltkartellen. . Jag har bara en kommemtar = fy fan. . Och det här ska vara en statlig myndighet.

Nu vill jag inte skriva mer, jag kände bara att jag måste avreagera mig lite.
Det senaste fjanteriet är ju att en del inbillar sig att man ska få ner trafikmängden genom att höja bensinpriset. . Är det någon som överhuvudtaget tror på det ?
Antal svar på detta inlägg: 2
Axe! jag håller med dig!! Nu går f------ lös Tror inte att bilismen blir mindre. Så är det när dom blåa regerar.Jag hoppas att dom som har röstat blått har ångrat sig !!!!!!!!
http://www.eparmstrand.se/Melodier3/Sibirien.pps

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem