Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Tips om val av 7-sitsig bil

Tips om val av 7-sitsig bil

Jag skulle vilja ha lite tips på val av bil om jag ska skaffa en ny bil med plats för 7 personer. Jag är dock inte ute efter en bil i minibussklassen (typ Ford Galaxy) utan mer en "förväxt herrgårdsvagn" med 2 enklare säten i tredje raden. Har idag en Renault Grand Scenic som jag är rätt nöjd med.

Jag har kollat runt lite på nätet och förutom Renaulten hittat VW Touran, Toyota Corolla Verso, Ford S-max, Opel Zafira som har den typen av lösning som jag är ute efter.
Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet eller åtminstone åsikter om dessa? Spontant är jag lite sugen på att testa Toyotan...har aldrig haft en japanare förr...
Antal svar på detta inlägg: 5
Glöm inte att kolla på Mitsubishi Grandis!!!
Är du ute efter problemfria bilar, iaf nya, så är det japanare som gäller. För övrigt vet jag inte något om dessa modeller.
Hej.
Varför inte titta på en Grand C4 Picasso med 7 säten.
Annons
Jag pratade med en bilmek som sa att sittoträng (Citroën) bara är bra att ha om man har en likadan bil i reserv...
kente & devonrex: Tack för tipsen. Ska lägga till dem på listan över objekt. Tänkte passa på o kolla runt lite o provköra under semestern...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem