Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Ego

Ego

Jag har en fundering på vad ego egentligen är, och var en vuxen människa fått sitt ego ifrån.

Man kan vara egoist, man kan var pessimist, man kan ha lätt att umgås med människor, man kan vara direkt avvisande, man kan vara lugn och medgörlig, man kan vara hur tjurskallig som helst. Man kan tor att man är bäst och vet bäst, man kan vara tyct o tillbakadragen.

Undrar när i livet de här egenskaperna byggs upp, och vad för sorts händelser som påverkar.

Att jag ställer en sådan här fråga beror på att jag nyligen varit i kontakt med människor, som jag tycker har alla de negativa egenskaperna jag nämnt, egentligen så vill man bara tycka synd om dem, men å andra sidan att jag tycker på detta vis om vissa människor, det kan ju ha med mitt ego att göra.

Antal svar på detta inlägg: 8
Micke03!!

Här har du lite att bita i. Klicka runt ordentligt. Det finns frimärkssamlare som
döljer sin sexuella läggning. Ha,ha!!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ego - 13k
Avslöjad Leiake, nu vet du varför jag älskar att cykla. HeHe
Ha,ha!!

Hade mina aningar. Har du damcykel.
Annons
en ganska så psykologisk fråga detta.

till vilket ego hör dessa?
som kan ha en trevlig stund på en skolgård och sedan, bara lämna 3st 6pack på marken. när det finns 3st papperskorgar på lyktstolpar, bara 20 meter därifrån. att lägga skräpet i

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02900.jpg
Detta Göcke händer utanför min trappa dagligen, och ingenting kan man göra åt det. Säger man någonting, så är det garanterat dubbelt så mycket skräp nästa dag. Vi har t.o,m satt ut askkoppar och en papperskorg, men de försvann inom en vecka.

Dåligt Ego enligt min mening, undrar om detta skall följa vederbörande och styra deras liv när de inte längre är barn, i så fall der det illa ut för dem.
jag tror egot börjar ändras dirrekt efter det människan släpper utfodringen av modersmjölken. sedan formas det i tackt med den omgivning man lever i.
Göcke!!

Det ligger ju 62:50 och väntar på dig. Det är ju 1800:-/månaden. Det blir 22.000:-/året. Det täcker dina uppvärmningskostnader. He,he!!

Men man undrar ju. Hur kan man glömma en sexpack. Då är man packad. Milt uttryckt.

Men vi har ju inflationen. 62:50 var som 6 öre för oss som var med på 40-talet. Jag fick 2 öre tidningen som jag sålde. Sålde 140 st. 2:80. Då var man kung. He,he!!

Tidningen kostade 20 öre. Men man fick ju 25 öre. Men det fanns snåla människor som väntade på 5 öre tillbaka.
Göcke har rätt man blir som man umgås så att säga Först uppfostran seda omgivningen man lever i.Men generna kan givetvis ha en stark karaktär som fredar personen att få ett dåligt Ego,tror jag?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem