Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Säkerheten på flyget

Säkerheten på flyget

Vad tycker ni om alla åtgärder som har vidtagits när du skall ut o flyga.

Flyger du t.ex till USA, så måste du före din avresa naturrligtvis skanna allt ditt bagage, du måste ha en plastpåse som är försluten om du har några gram vätska med dig, du skall tala enskilt med en amerikansk tjänsteman, som frågar dig vad du skall göra i USA, var du skall bo, hur länge du skall stanna, och märkligt nog så frågar dig om du har något samband med någon terroristorganisation.

Väl framme i USA så skall du genomgå en rad kontroller, du måste ta av dig skorna, du skall återigen skanna ditt bagage, du skall lämna fingeravtryck och dina ögon skall fotograferas. Sist jag åkte från USA, sprayades dessutom mina skor med någon vätska jag inte känner till.

Trots alla dessa insatser så tycker jag det flyter på ganska bra. Man hör ibland att folk blir väldigt irriterade, men jag genomgår gärna detta och mer till, det är ju för min säkerhet detta måste göras, och inte för att de tycker det är roligt.
Antal svar på detta inlägg: 1
Detta är tråkigt. Min dotter, som pendlar mellan England rätt ofta. Hon måste checka in 2 timmar före. Resan tar 2 timmar. Igår reste hon med Ryanair (dom är punktliga SAS alltid sena) Hon reste 15:15 härifrån och var
i London 15:15. Festligt. På vintern skiljer det bara en timma.

Igår var det långa köer. En kvinna hade något vajsing på bagaget. Hon fick
fixa detta och ställa sig sist i kön.

Göteborg City Airport är en skam för Göteborgs Stad. Det varmt och trångt
och under all kritik. Har inte själv varit där, men man får ju lita på dom som åker ofta. Säve heter det ibland. Armeebarackar från 2: världskriget. Då var
det militärflygfält. 650000 människor reser varje år. Då kunde dom väl ha råd att snygga till det.

Men som Micke03 säger. Dom där terroristern slukar väl hela vinsten. Måste ju till en massa extra personal. Bättre en bomb på Säve, än en bomb över
Atlanten. Jag tror alla måste finna sig i säkerhetsrutinerna.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem