Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Skåne deby imorgon

Skåne deby imorgon

MFF-HIF, en klassiker i fotbollsvärlden, men tyvärr numera alltid med tråkiga rubriker efteråt. Här är några vi kommer att kunna läsa på onsdag.

40 omhändertagna för fylleri och slagsmål.

Tumult mellan fotbollsfans i Malmö centrum

Flera skadade vid gängbråk inför kvällens match.

Det är så tråkigt att det blivit såhär, förr var det fest och en uppsluppen stämning inför en sådan match, nu är det en anledning till att slåss. Tycker det är rent sorgligt. Matchen? 1-1
Antal svar på detta inlägg: 7
Ja, det är tråkigt att det blivit så. Man kan vara ett stort fan utan att slå dem som tycker annorlunda.

...tycker jag i alla fall...
Då har det börjat.



Fans kastade
flaskor mot polisen


Bråkigt innan derbyt

Rubriker från SDS ikväll


Ganska stolt över mig själv faktiskt.

Bråk mella de som kallar sig fotbollsfans, flera tiotal omhändertagna.

Slutresultat 1- 1

En fullträff eller hur!
Annons
Micke03, det var en helt okej match faktiskt, den kom av sig en stund i första halvlek, men sedan var det full fart.

Jag hade väl kanske räknar mer med Henrik Larsson. Han briljerade ju betydligt mer i "storklubbarna", men det är iofs andra medspelare av annan dignitet.

Jag tycker Jonathan i Malmö är väldigt bra, det är jämt lika underhållande att se på hans framfarter. Dock så fick han sitt första gula kort för han hade sparkat bort bollen, men hur lätt är det att höra pipan i det ljudet? Kan kanske vara så att han gjorde det med vilje, men det är ju inte helt otänkbart att han helt enkelt inte hörde att domaren blåste.
Jag såg tyvärr inte matchen Randolph, men jag måste hålla med dig vad du säger angående Henke, du har hlet rätt, man hade väntat sig mer av honom i år, men det är som du säger, man spelar inte bättre än vad omgivningen tillåter.

Tyvärr är det bara att konstatera att MFF inte blev det topplag många hade tippat i år, och det är på sätt o vis skönt att de s.k experterna kan ha fel någon gång.

Jag tor och hoppas fortfarande på Elfsborg, men pass på för Halmstad och Kalmar.
Micke, får jag fråga varför du inte var och såg på matchen, när den spelades i Malmö och du bor i Malmö? Det måste ha varit en upplevelse att se den.

Själv så ser jag hellre fotbollen på TV, men i en annan tråd så skrev du att du föredrar att se det "på plats". "Skåne derby" i Malmö, är nog emotionellt sätt svårslagen

Jonathan i Malmö, är han nyförvärv för denna säsong? Jag kommer inte ihåg om han spelade för MFF förra säsongen.

Var du och kollade på Danmark - Sverige när det spelade i Köpenhamn? För det är ju inte långt från Malmö till Köpenhamn (även om det är vid ytterst få tillfällen jag varit i skåne) Men man kan ju konstatera detta genom att kolla på kartan och den "nya" Öresundsbron, så det borde ju rimligtvis inte ta lång tid att ta sig dit.
Randolph, tyvärr var jag inte på någon av matcherna, beroende på att just de dagarna, så var jag barnvakt.

Angående Danmark och Öresundbron så har du helt rätt, man tar sig lätt med bil över till Köpenhamn på 40 minuter, lite längre med tåget, men det är en förbindelse som förändrat våra liv här nere.

Jonathan Johansson har spelat med MFF i några år nu, om jag inte minns fel så kom han förra året, men det kan ha varit 2005.

Jag är lite besviken på MFF, tycker de har ett lag som skulle kunna vara med o slåss om mästerskapet, men nu är det kört för i år, vem tror du vinner

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem