Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Antivirusprogram

Antivirusprogram

Tänkte höra vad ni rekommenderar för antivirusprogram och även andra bra att ha program.
Har testat en uppsjö an antivirus som t,ex symantec, Norton 2007, Kaspersky. Nu kör jag Zone Alarm som är ett helt ok program.
Men dessvärre så har jag haft problem med trojaner.
Har fått formatera om hd 3ggr på ett år.
Har ni några bra tips så får ni gärna komma med förslag!
Tack på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 10
Avast eller AVG free edition.Jag kör Avast nu. körde AVG innan. har bytt till Avast eftersom AVG inte fanns för Vista 64bit.har aldrig haft problem med något av dem. de har heller itne släppt in något.
Jag kör NOD32 och tycker det är mycket bra. Det har aldrig krånglat och jobbar bra i bakgrunden utan att ta för mycket kapacitet. Mitt tips är alltså NOD32!!

P.S Vore kul å höra om nån mer kör med detta och vad ni tycker D.S
viinikka_86<
AVG är mitt favoritprogram sedan många år- har alltid fungerat utan bekymmer. Testa det !!
Sedan kan du kolla in en sida som har lite smått å gott som är bra att ha_
:
http://www.petershemsida.se/webb.php
Annons
Har testat en hel hög med program nu.. Men den allra bästa enligt mitt tycke är kaspersky.. Enda nackdelen är att det tar ganska lång tid att göra en full scan av datan.. Men den skyddar mot allt..
Det finns nog inget som är 100% men Kaspersky och Nod32 toppar ofta testerna.
Håller med Rob.

Jag har kört Avast i flera år.

/Zap
jag kör oxå NOD32 och det funkar helt kanon, det märks inte alls hade Norton innan och det höll hela datorn på att storkna av ibland så det får blir NOD32 i fortsättningen oxå så jag håller med "Gerrard"
Avast o checkar x-tra m Spybot
Samma här Använder Nod32 Excellent program

Testa också Microsoft Oncare. Den är gratis men tar lång tid beroende på vilken genomgång man valt
Det finns nog inget program som stoppar allt.
Så de kan va bra att använda något tilläggsprogram som t,ex superantispyware lr Trojan hunter.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem