Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Från musikkasett till DVD

Från musikkasett till DVD

Finns det någon möjlighet att rädda alla mina gamla musilkasetter till DVD?
Antal svar på detta inlägg: 10
Hej svejan!!
Jag såg i din profil att du gillar utmaningar.
Här kommer en.
Om du har Nero 7.0 kan du spela över dina kassetter till datorn med Nero wave editor.
Det är ungefär som att spela in på band och tar lika lång tid.
Du behöver lite sladdar och en förförstärkare för att få en signal till datorn från kassettdecket.
Sen kan du göra en autosplit om du vill ha alla melodier för sig, döp dina filer och spara som mp3.
Annars kan du spara en kassettsida som en hel fil (lite enklare och mindre tidskrävande).
Sen öppnar du Nero express och väljer alternativet Jukebox DVD och lägger in dina musikfiler och bränner skivan.

Lycka till
inga kommentarer från svejan än....................
Kanske fick lite mycket gamla band att fixat till Janörjlers,Sventures med barbro, eller min önske mp3 http://www.dansbandskort.com/galleri/displayimage.php?pos=-690

Annons
Hej tejay4u

Tack för svaret. Nero ja det är klart!
Kasettdäck och förstärkare klart
men så är det detta med sladdar. Bor inte i stan´ utan måste åka in till en affär och botanisera
Mycket spännande.

Du ska få veta hur det går.
Ser på Din bild att Du är fiskare åxå.
Ytterligare ett gemansamt intresse
Om du vill ha ett bra ljudkort, köp http://www.swedenmidimusic.se/catalog/product_info.php?cPath=8&products_id=3
24
Du ansluter en analog signal från kassettbandspelare eller Vinyl-LP spelare och får en fantastisk digital fil. Du måste ha ett bra program, Nero är väl bra men MAGIX är min min favorit.
Har haft mkt nytta av detta LJUDKORT och konverterat ca 400 LP med mkt bra resultat. Man hör HI-FI kvalitet.
Hej PonGot

Tack för tipset.

är ogräset i rabatterna fått sin omgång ska jag fortsätta med denna botanisering på nätet
Hej PonGot Är det något av nedanstående modeller Du menar?

TTX-P24FW Terratec PHASE 24 FW 2.395,00kr
TTX-P24+K Terratec Phase 24 med Komplexer 2.795,00kr
TTX-PX24FW Terratec Phase X24 FW 2.595,00kr
TTX-PX24+K Terratec Phase x24 med Komplexer 3.795,00kr
ESI U46DJ USB heter den. Hälsningar från Estes Park Colorado USA
PonGot

Tack än en gång. Har däremot ingen kommentar till avsändar-orten


Med lite plock, pyssel och lite strul så fungerar överföringarna till belåtenhet!
till alla som engagerat sig!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem