Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

TWAIN-koppling IP-kamera

TWAIN-koppling IP-kamera

klurar på om det är möjligt att lägga in en ip-kamera som twain-källa. Ip-kameran har inbyggd webserver. Tycker det borde vara möjligt att lägga in en IP-adress som twain-källa likaväl som man kan lägga en skrivare på ip-adress. Någon som förstår vad jag menar och har någon bra idé?
Antal svar på detta inlägg: 5
tror inte det är möjligt. har aldrig sett n twain källa annat än directkopplad, och över tcp/ip blir den inte det.
Nej, jag har inte heller sett det. Men eftersom man kan definiera skrivarportar på ip-adress tycker jag att det borde vara möjligt att definiera portar för andra ändamål än att skriva ut. Hur funkar det med kombinationer skrivare/scanner i nätverk? Hur kommer man åt scanner i nätverket? Borde vara samma sak med annan ip-källa.
Du delar ut scannerna i nätverket så får alla som ska använda den installera drivrutinerna för den. Det är inga konstigheter att kombinera en skivare och scanner i ett nätverk de tär ju olika saker.
Det finns tydligen TWAIN kompatibla nätverks drivrutiner för vissa saker har din kamera det ja då behöver du bara installera de på alla datorer som ska använda kameran, men jag är tveksam till att alla kan använda den samtidigt.
Annons
Tackar, får luska hos tillverkarna lite. Hör iofs inte till vanligheterna att använda ip-kameror på det sättet. Det går ju att ta en snapshot och lägga på disken och sedan montera in bilden, men jag ville skippa det steget.
bildavläsning som bildavläsning, kan man sortera timmer med kamera.
så kan man använda formatet twain också, men du måste förmodligen fixa
skriptet själv för att göra jobbet.
twain är bara sättet att hantera bildformatet som du hämtar in.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem