Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hardware acceleration

Hardware acceleration

Hej, jag skulle köra igång ett spel åt min son och får fram varnings meddelande att Hardware acceleration is too low, hur ökar jag på detta?

Noflo
Antal svar på detta inlägg: 3
Köp en nydator. Troligen är det grafikkortet som är för klent, men för att att hantera ett bra spelgrafikkort idag så måste även resten av datorn vara up to date så den kan hantera kraften i grafikkortet.
Rob: Kom på själv att det måste vara grafikkortet, det är det enda som är kvar av den gamla datorn så det är 7 år gammalt, Geforce mx2 på 64 mb! Resten är uppdaterat så det är bara att köpa ett nytt. Första gången som jag kör ett graftkrävande spel på datorn så jag har inte insett att grafikkortet är dåligt.
Så det blir till att inhandla ett nytt så att grabben kan få spela sitt spel!

Noflo
Har du ett 7 år gammalt grafikkort i en "ny" dator då måste jag tyvär upprepa, köp ny dator. Din hårdvara är för gammal för att använda sig av nya spel grafikkort. Det kort du har är ett kort för AGP platsen. Idag finns det inget gammalt AGP kort som är värt priset. Det är PCI-express som gäller raktigenom. Om ditt nya moderkort inte är ett av de få, som faktiskt kom med både en AGP och en PCI-e plats för grafikkort. Om jag inte mins fel, och Geforce mx2 släptes i en PCI version och du kör med ett sådan, men har för mig att alla tidiga Geforce serier gick på AGP och inga på PCI.

Men det är klart vill du komma undan med bara ett grafikkort så finns det. Men det beror ju också på vad det är för spel som ska spelas.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem