Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Trasig skärm på bärbar

Trasig skärm på bärbar

Min dotter har en Fujitsu Siemens Amilo Li 1720 , en bärbar dator.
Jag köpte den till henne i sept -06 och den har fungerat jättebra.

Men , men nu har hon ramlat i trappen mellan övervåningen och markplan i villan. . Och givetvis tappade hon den bärbara datorn som hon bar på.
Uppenbarligen fick skärmen en ordentlig smäll på baksidan ( datorn var avstängd och ihopfälld ). . Så nu är det helsvarta fläckar på ca. 1/4 del av skärmen. .

Jag har kollat med SIBA där jag köpte datorn men det finns ingen slags försäkring som kan hjälpa till vid en sådan här "idiot-skada".

Är det någon som kan tipsa mig om var Fujitsu Siemens håller till här i Sverige ?
Eller är det någon som har ett förslag på var/hur man kan få tag på en trasig , skrotad Amilo Li 1720 där skärmen ändock är hel ?

Att lämna in datorn på SIBA och be dem skicka den på reparation skulle kosta flera tusen kr.

Jag håller tummarna och hoppas på några förslag.
Antal svar på detta inlägg: 4
Fujitsu Siemens Computers AB Ändra uppgifter/läge

Branscher: Data & IT
Presentera företaget här...Växel: 08-58888200

Support: 020-764764
Besöksadress
Johanneslundsvägen 12-14
UPPLANDS VÄSBY


Utdelningsadress
Box 630
19426 UPPLANDS VÄSBY

Kolla din hemförsäkrin, har du "allrisk", då är du räddad.
Håller med vasmacska
kolla med din hemförsäkring.
vill du fixa själv kan du försöka att köpa delar här
http://www.ipc-computer.eu/index.php
Annons
Har du drulleförsäkring i hemförsäkringen, som jag har, är självrisken alltid typ 1500:-

Byte av skärm på bärbara kosta runt ca 4-5000kr för skärmen, sedan tillkommer arbete. Spräckta skärmar täcks aldrig av någon garanti, vare sig det är en tv, mobil dator eller annat.

Sedan en till rolig sak, det är just nu brist på skärmar till bärbara i världen så ja hoppas det finns nån till er.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem