Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Textstorlek

Textstorlek

Det verkar ha gått troll i det här med storleken nu *fniss. Min dator har en förkärlek för att hitta på stolliga småfel. För det mesta brukar jag kunna fixa dem, men detta gör mig knäpp:

plötsligt ändras textstorleken. Det gäller både i mitt e-postprogram och när jag surfar, oavsett vilken browser jag använder (IE6, firefox, offbyone). För det ändras texten till "minst", men ibland till "störst".

OK, det är ingen stor grej, men det är irriterande att byta textstorlek - allra mest irriterande är det att jag inte vet varför...
Antal svar på detta inlägg: 10
lillie!!

Det har nog med cookies att göra. Du har strypt datorn för hårt. Tror du måste ändra där och tillåta cookies.

Vertyg/Internetalternativ/ Sekretess/ Avancerat

Ställ i mellanläge. Det blir bra!!
Tror inte att det har med cookies att göra - om inte annat så därför att jag har en relativt låg säkerhetsinställning.
det är ju olika sätt att ändra textstorleken i alla de programen du nämner
lillie, du få nog titta på ditt sätt att jobba , eller rikta in dig på ett specifikt program och försöka minnas vad du gör, skriv ned det så kan vi fundera på
ett svar/åtgärd.
Annons
Problemet är att det finns ingen logik i hur det dyker upp. Det ändrar sig plötsligt, medan jag växlar från ett brev till ett annat eller från en sida till en annan. När det händer är också helt "random"...
om vi nu tar ett av programen, vilket är det?
Det händer i Incredimail och i IE6, Firefox och offbyone. Dvs, det verkar inte vara programstyrt. Om det inte är något "tjuv-och-rackarspelsprogram" som kommit in förstås, med det verkar också lite långsökt, för vad skulle ett program har för glädje av att ändra min textstorlek...
blir övrig text större också, tex på iconer och i start menyn
nej, allt annat är OK... sjukt är vad det är...
Lillie , har du trådlöst tangentbord och mus, kolla batterierna.
eller om du har special funktiner i scroll osv.
Det har jag inte tänkt på innan! Tack! Batterierna är OK, men det kanske är scrollern som spökar!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem