Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Program

Program

Någon som vet nåt bra program man kan redigera sidor i?
Tex jag scannar in ett dokument och vill sen ändra i det jag scannat in på datorn:
Vet att det finns Adobe men finns det inget annat lättare,gratis kanske eller nåt sånt.

Hoppas nån vet
Antal svar på detta inlägg: 8
papilon>
gratisprogrammet pdf995 motsvarande adobe acrobat reader finns här
http://www.pdf995.com/download.html
tackar Alandia försökte detta men det va ingen gratisversion man måste visst betala en summa för att kunna installera det :(
pappilon>
gratisversion pdfEdit version 8.0

pdfEdit995 is a free tool available for download at www.pdf995.com/pdfedit.html. With pdfEdit995 you can customize your pdf995 output with an easy-to-use utility: Turn off auto-launch, preview and email documents, insert bookmarks, add links, combine files, change page orientation, add "Confidential" stamps, create PDF stationery, adjust image resolution, summarize documents, create batch print jobs from Microsoft Office applications and choose from several file naming methods to bypass the Save As dialog in Pdf995.
Annons
Fick det att funka nu men det verkar alldeles för tjorvigt får försöka leta vidare men tack för hjälpen.
en inskanad bild kan du redigera i MS-paint eller vilket ritprogram som du tycker är lämpligt, eller i word om du klistrar in bilden och redigerar den där
Jo jag vet att det går med bilder Göcke, men jag skulle vilja kunna redigera text som jag scannat in tex en Medlemslista som man kan ta bort och lägga till medlemmar i etc... har en del listor som jag skulle behöva redigera.
då måste du leta efter ocr programvara som alltså redigerar bitmap till text. och oftast medföljer de flatbädds scanrar som säljs i handeln.

en gratis version heter SimpleOCR
Just precis Göcke ett OCR program va det jag fick inte fram ordet men nu när du sa de så ramla 25 öringen ner Jag ska testa det Simple OCR och tack för hjälpen. Har du flera länkar till olika program så testar jag gärna dom oxå för att kanske hitta det absolut bästa för mina behov

Tack på förhand

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem