Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Finn-kampen

Finn-kampen

Åsså vart de finn-kamp igen. hå håå ja-ja. alla vet ju hur det gick i melodifestivalen, dans-contest, VM i styrkelyft m fl topptävlingar
"åter en finne, va ?
Antal svar på detta inlägg: 7
Nog blir det så. Heja Finland!
Jag är en "licenssvensk" dvs att jag är en finne som flyttade hit som nioåring -69 och blev svensk medborgare -93, men hjärtat är i Finland, speciellt när det är landskap i någon idrott mellan länderna.

Men jag är ju realist, jag tror ej att finnarna klarar av Sverige i år, tyvärr.

Men jag håller med Moppan: Heja Finland!!!
Grattis Sverige för hyfsat bra motstånd. Förlustsiffra -4 poäng mot Finlands seger-herrar.
Grattis till Sveriges damseger
Annons
Egentligen borde all sport bara handla om svenskar mot finnar. Allt blir så mycket roligare då. Ta hockey t ex - ingen VM eller OS match, inga slutspel; INGENTING går upp mor en Sverige - Finland match. Och finnkampen är hur mycket roligare som helst än både VM och OS...
Som jag sa, Sverige kommer att vinna, för det är ju trotts allt en kamp mellan två länder och sammanlagt så vann Sverige eller är min matte så dålig eller räknas inte damernas poäng lika mycket.

I VM verkade det som guldet Carolina Klüft vann räknades minsann och höjdes till skyarna, så ni som snackar om att Sverige inte vann, SKÄRP ER, det är totalen som räknas och inget annat...

Som finne grattar jag Sverige och tycker det är sorgligt att finnarna inte har lyckats med att få fram några världsnamn inom friidrotten, men det kanske kommer...
"sevve" Nu tycker jag du var blygsam i överkant, du kan räkna dit Tero Pitkämäki bland världsnamnen i friidrott!
Han har jo några problem med en landsman av mig, men han vant i Osaka!
Ålänningen Janne Holmén borde väl räknas till världs-eliten.
EM guld, och nionde nu senast i VM

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem