Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Krydda i tillvaron...

Krydda i tillvaron...

....eller bortkastad tid, jag tänker på denna evinnerliga Tv-skådning som dom flesta av oss ägnar oss åt, säkert runt 4 timmar varje dag, eller kväll rättare sagt, dygnet bästa timmar. Som tårta på löken tillkommer datortid och dagsavistid. Jag tänker så här: jag jobbar 9 timmar om dagen och jag sover 7 och jag kostar på mej minst 5 timmar av ovan aktiviteter. Kvar har jag fattiga 3 timmar/dygn att leva på. Ja knappast det föresten, man tillbringar ju en del tid i bilen och affärer mm mm. Då finnes kanske endast 2 timmar över som jag kan tillbringa med mina kära, kvalitetstid pratar jag då om. och jo d.v.s om det inte just då går någonting intressant på tv som dom bara måste titta på. Kasta ut Tv:n då kan man tycka. Lätt att säga, lite svårare att genomföra, man vill ju inte missa något spännande . Lite moment 22 altså. Men man kan inte hindra att känslan av meningslöshet ramlar över en med jämna mellanrum. Vad vi vet så har vi endast ett liv. Att tillbringa det mad att dyrka andras liv på Tv, radio och i tidningar är ju fn inte klokt. Nej jvlr, nu åker Tv:n........ (datorn behåller vi ett tag till )
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

pluppen! Du säger "datorn behåller VI ett tag till" alltså VI betyder att du inte är ensam bestämmande,eller? Är det verkligen ömsesidigt beslut, för fy va´svårt det skulle vara här hemma att enhälligt villja kasta ut TV. Men visst har du rätt att den stjäl mycke tid!
Har man inte en hobby eller hobbies så är TV och datorn räddarna i nöden. Personligen är jag glad att de finns. Framför allt när vädret är uselt.

EZ
Jag ser tv knappt en halvtimme om dagen jag hinner inte mera Datorn får för det mesta 16 timmar om dagen och sen skall man sova 8 timmar ,laga mat göra inköp o.s.v. tar minst 4 timmar
Annons
hmm Vargo dina dagar verkar vara längre än mina 0,5+16+8+4 = 28,5 timmar
Jo men man kan väl göra två saker samtidigt
Njae Pensionär, Vi är jag, min kära hustru och 2 flickor ,10 och 12 år. Enhälligt var det väl kanske inte helt men vi har gjort en kompromiss. Helt utan Tv i 2 veckor (båda Tv-apparaterna står numera i garaget). Och efter det Tittande med måtta, vi får väl se hur det går. Jag fick höra en del glosor av mina flickor kan jag avslöja ( som för övrigt just nu sitter hos grannarna och tittar på idol, hheh) Men jag tror helt säkert att det här är någonting bra, nu kan vi ägna mer tid åt familj och vänner, hitta på saker. Tv är så djupt infogad i våra liv att jag är säker på att en del tycker att det här ligger på gränsen till barnmisshandel, - Ingen Tv?, staaackars``.
Hehe Vargo, 16 timmar om dagen måste vara världsrekord eller bra nära
pluppen Du kommer att få ett h-vete tror jag! Flickorna kommer att kan bli svårt att komma !! Men va´tapper för det kanske inte skadar att vara tillsammans på annat sätt än TV tittande.
Lycka Till!!
ska du ha Anette
hmmm. tv:n tebax

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem