Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

konstig ruta.

konstig ruta.

Idag när jag startade datorn kom en ruta upp med texten: "Det gick inte att läsa in c:/program\NEWDOT~1\NEWNOT~2.DLL"
Det går inte att hitta den angivna modulen.

Jag kör xp och allt verkar funka som det ska.
Antal svar på detta inlägg: 8
Hej Benny , du har troligen en misslyckat virus/spyware
rensning som inte har rensat ren registret ännu, eller ett program som du har avinstallerat som har gjort samma sak.
Körde både Ad-aware & virus sökn. utan resultat.
Tog sen systemåterställn. till dagen innan , då försvann rutan som kom upp också, får väl se om den kommer tillbaka.
är inte så konstigt att den inte klara läsa in det där när en slash är felvänd
Annons
c:/program\NEWDOT~1\NEWNOT~2.DLL"
är väl troligvis nått installerat program som den visar att en dll fil saknas...borde väl funka att avinstallera programet på vanlig vis
Eller så rensar man den raden helt sonika i registret.
hittar den inte dll-n så kan det ju kvitta att det finns något i registret. om datorn inte beter sig konstigt åt.

Så något hade gjorts med datorn mellan den tidigare systemåterställningspunkten fram till felmedelandet. och det vet bara Benny.
Om man söker på NEWDOT så hittar man några forum där andra personer har haft samma problem. Enl uppgift så lär filerna tillhöra ett spywareprogram som heter new.net och finns att avinstallera under lägg till/ta bort program i kontrollpanelen.
Du har så rätt per, Jag kollade lägg till/ta bort igår och det fanns ett prog. "NEWDOT" som jag inte kände igen och som jag tog bort, kan vara efter det som rutan försvann också.
Så här i efterhand kom jag på att det enda som gjorts innan rutan kom upp var att ladda hem några låtar som sen togs bort, om det var det som var anledningen till rutan kan man ju bara gissa.
Men nu är rutan väck & allt är frid & fröjd.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem