Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

DamFotbollsVM

DamFotbollsVM

Jag tycker synd om Brasilien, Marta isynnerhet, när hon missade en straff. Jag gillar Marta eftersom hon lämnade varma Brasilien ooch började spela med Umeå i den kalla nord, det kräver respekt.
//Brinken
Antal svar på detta inlägg: 10
Jag gillar också Marta men straffen var inget vidare och Tyskarna var bättre genom turneringen, 22-0 i målskillnad säger en hel del. Svenskorna har en del att lära, ut med dom gamle och in med lite nytt friskt. Vore på sin plats att byta ut mesproppen till förbundskapten samtidigt.
Men du Pluppen!
Visserligen var Tyskarna bättre laget, De vann ju med 2-0, men jag är inte intresserad av en utvärdering av svenska laget,,, De var ur kassa detta V M. Det jag var ute cefter är respekt för Marta och Elaine Som lämnat varma Brasilien och börjat att spela med svenska lag i den kalla nord. Det kräver respekt att lämna värmen
//Brinken
Men du Brinken! Till att börja med så var svenskorna inte urkassa i detta VM, bara ett nöt skulle påstå det, vi hade väl alla hoppats på lite mera från dom men det är trots allt ett världsmästerskap. För det andra, är det så hemskt att bo i `kalla` Umeå? Så härligt i Brasilien och så hemskt i Sverige att det förtjänar respekt? Hon sysslar inte med välgörenhet vet du. Känner du respekt för Svennis som bosatt sig i den trista staden Manchester?
Annons
asså kan du svenska pluppen ," ett nöt "?????
Det heter ett nöt när man refererar till en person grabben. Det fär du lära dej i andra klass. Men asså, vad är det för ord?
Hur har du lärt dig din svenska Fille_juve13? på SFI Eller? Har du överhuvudtaget gått i skolan Verkar inte så! Pluppen Har faktiskt rätt, Man säger "ett Nöt" Och inte "En Nöt" Utrycket beror på vad man hänsyftar till Lär dig svenska för ... Och sedan vill jag bara säga att man ska inte kritisera i onödan men i detta fall var det nödvändigt (Eod).
ETT NÖT Betyder Knäppskalle i det här fallet
MEN ASSÅ??????
Hur skulle det vara om ni fortsatte att föra diskussionen om Marta i stället för att ta svenska lektionen här i denna tråden.
Tack göcke! jag håller med om att man skall hålla sig till ämnet och inte spåra ur det var det jag menade när jag rapporterade tråden alltså attde håller sig inte till ämnet!!! Ok! Fel svenska här men somsagt denna tråd är inte en svenskalektion, Förresten Kanske man borde starta en sådan tråd.
Marta tycker jag borde känna sig nöjd med sin insats hon har gjort och även också Elaine, om jag inte var svensk vilket jag är så skulle inte jag i alla fall byta land för att spela i Brasilien - Modigt av dem tycker jag

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem