Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Stöldspårning..

Stöldspårning..

Har precis köpt en mobil Samsung SGH-M300 där det finns en funktion som heter "stöldspårning". Problemet är att när jag ska aktivera denna tjänst så vill mobilen ha ett lösenord... och jag har inget! Finns ingenstans att skapa ett heller! Samma sak om man ska återställa en telefon, alltså tömma allt som finns på telefonen, så vill den också ha ett lösenord. Det finns inget i manualen om detta så jag undrar om någon kan hjälpa mig?Tack på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 3
Lösen brukar i regel vara 01234 eller 1234 skiljer lite mellan olika tillverkare men det borde du få uppgift på där du köpt din telefon, eller ring en firma som lagar mobiler så får du säkert uppgift om det. Skulle tro att du får upp andra menyer när du väl har rätt lösen så du kan ändra till din egen kod.

Lösenordet har nog inte med själva mobilen att göra. . Utan det har med själva abonnemangskortet att göra. . Sedan kan man ju ändra lösenordet om man vet vilket lösen ord som gäller för tillfället.

I mobilen sitter ett så kallat "SIM-kort" som man får från nätoperatören när man köper ett abonnemang. . SIM står för "Subscriber Identity Module".

För att starta mobilen sedan den varit avslagen eller för att ändra diverse inställningar måste man ange "PIN-koden" = lika med "lösenordet". . PIN står för Personal Identity Number.

Om man anger fel PIN-kod mer än tre gånger i följd, blockeras SIM-kortet.
För att häva blockeringen måste man ange "PUK-koden" = Personal Unblocking Key.
PUK-koden får man från nätoperatören = det företag där man har sitt mobil-abonnemang.
Ledsen, misko, det funkade inte...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem