Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Google är bra

Google är bra

Måste säga att denna sökmotor är ett av tidernas underverk. Det är ju en makalös uppfinning.

Men jag måste klaga på allt annars får jag röda utslag runt näsroten. När man söker på XXXXX, så får man upp en himla massa bloggar. Dom kan man ju inte lita på. Konstigt att dessa inte filtreras bort. Jag är ute efter vederhäftig fakta. Inte en massa dravel.

Är det någon som känner någon på Google så man kan klaga. Jag tror dom "skiter " i en pensionär från Sverige som mailar dom. He,he!!

Är det fler som har synpunkter på detta fenomen.
Antal svar på detta inlägg: 5
GOOGLE är skit.

Såg ett program på TV8. Dom (Google) kartlägger HELA, (jag menar då HELA) vårt liv. Ändå använder jag GOOGLE. Fattar inte varför?...
Min fru har koll på hela mitt liv och hon är inte skit!
Egil: Inte min fru heller. Tänkte närmast på "Storebror"
Annons
Kartlägger ditt liv!!. Det har dom hållit på med sedan Gustav Wasa.
Detta är mer påtagligt i mindre tätorter och samhällen. Alla vet allt om alla.

Först har vi skvallret. Sen kommer barnen som går i samma klass eller skola. Sedan har vi brevbäraren. Flickan i affärskassan är inte dålig. Finns det sedan en Frisör och Damfrisering så är det heltäckt.

Har du sedan ett Kreditkort hos Visa eller Master. Då kan du lika gärna bada
naken utan persiennerna nere. He,he!!!

Har du sedan Google på toppen. He,he!! Ja vem vet vad dom vet då.
Men jag tycker detta program är så genialt, så jag bjuder på mitt privatliv.

P.S Glömde IS. Där har vi en variant, där man luras att avslöja vissa fel och brister. Okej!! Frivilligt, men ändå. (Kanske finns behov av socialt avslöjande
hos oss människor.)
Håller med!

Fär man ett fint erbjudande (sökmotorn, IS etc) fär man väl ta skiten (bl a cookies) också. Det är ju frivilligt. Någonstans finns det dock en gräns.

Tänkte fortsätta med synpunkter på "Storbror"-syndromet, men det får nog bli en ny tråd.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem