Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Muspenna..

Muspenna..

Om det nu heter muspenna... Jag funderar på att skaffa en, eftersom jag inbillar mig att det är mer ergonomiskt riktigt... (Har tendenser till musarm se'n flera år tillbaka, byter mushand ofta, men får ändå ont) Någon som har erfarenhet av muspenna? Kan man ersätta musen helt med en penna, eller måste man ha musen kvar?
Antal svar på detta inlägg: 6
...inte ett enda svar? Undrar om jag uttryckte mig otydligt...? En muspenna, alltså typ en datormus fast i pennform. För att undvika musarm.
Någon? Ingen?
Du kan ha en trådlös muspenna samtidigt som du har musen kvar. Dom är dock ganska dyra (runt 1000:). Har själv ingen erfarenhet av muspenna men tvivlar på att det är bättre ergonomiskt. Googla på muspenna så får du många träffar.
Har drabbats av musarm redan på början av 1990-talet. Köpte då en musplatta för att rita med. Denna grej var helt ok, men dålig upplösning. Sedan blev det musmatta dvs en kombinerad pekplatta och mus.
Och försökte lära mig att använda alla kortkommandon på tangentbordet istället för att klicka i skärmens "rullgardin" med musen. Gick väl sådär men några finns fortfarande i ryggmärgen.
Detta går ju att göra med vänsterhanden.
Just nu använder jag pennplattor från Wacom, bra men dyra. Men vad kostar inte en sjukskrivning?

Annons
Tack, nu blev jag i alla fall lite klokare... Ska fundera över vad min studentekonomi tillåter. Tack!!
Skaffa dig en "Logitech Marble Mouse". Pris ca 250 kr. Musarmen blir ett minne blått.

Andras
Med Marble finns det risk för mustumme. Jag har klarat mig.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem