Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

audio stream recorder

audio stream recorder

Tjena! Jag försöker förgäves spela in favoritkanalen, Vinyl 107, lyckas inte ens lägga till URL i spelaren... Jag klistrar in URL:en i rät ruta, men ok-knappen är inte aktiv. Varför kan ingenting vara precis så enkelt som det verkar vid första anblick? Jag blir så less på att aldrig lyckas. Nåja här brukar finnas hjälp att få...
Tack på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 6
vad spelar vinyl i för format?
är du säker på att du har rätt länk och inte en länk till vart man går för att lyssna med webläsaren?
Eh... Hur vet man vad de spelar i för format? Hur vet jag att jag har rätt länk? Hm, jag behöver visst mer hjälp än jag befarade..
Ett sätt är att läsa koden för spelaren och se var den hämtar .wma filen ifrån eller om det är .wmv och sedan lägga in hela den adressen.. sen manualen till ripar programmet borde det åxå stå tips i.
Annons


Linda!!!

Vinyl 107 tycker inte om pop-up stoppare.
Inaktivera det,om du har sådant.
...jag kämpar förtvivlat... Har inaktiverat popup-stopparen, fixat med brandväggsinställningar etc, men får det ändå inte att funka. "content directory update failed" står det när jag öppnar audio stream recordern...
Jag vill ju bara spela in lite radio, varför måste det vara så förtvivlat krångligt?
Äh jobbig rippare, men men den funkar säkert.

Jobbiga är bara att playlisten inte verkar ligga hos vinyl utan hos en extern leverantör. Men det är bara att läsa koden i object så ser du var sourcen är någonstans.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem