Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

IIS 5.1

IIS 5.1

Är det nån som kan hjälpa mig med min IIS???
Jag har ständiga problem med den och jag orkar inte installera om Windows igen!!!

Den vägrar köra Flash filer, och vissa bilder visas inte korrekt, vissa visas inte alls (men när man uppdaterar så finns dom där!)??

vad är det för fel på min IIS??? det hjälper inte att installera om den, det har jag gjort...!!

hoppas någon kan hjälpa mig!!

OS:XP Pro SP2

::Christian::
Antal svar på detta inlägg: 10
Christian , hade du detta problem före XP Sp2 uppgraderingen?
nä... men inte efter heller.. felet har kommit nyligen....
IIS har bara lagt av.. och jag blir så trött på att behöva installera om allting igen....
Finns det nån alternativ Webbserver(säg inte Apache!)
Jag behöver stöd för ASP och ACCESS databaser..

eller finns det något program som kan spåra eventuella fel i IIS eller fixa IIS ??
christian , jag var på väg att säga apache , apache har stöd för asp också.
Jag tycker på din beskrivning att du har fått problemet alldeles nyligen, och att det funkade efter att du hade installerat sp2, då kan man ju fundera ,
har du automatisk uppdatering igång så att du har erhållit någon av de senaste uppgarderingarna (patchar).
sen tycker jag det mer låter som ett IEfel.
en korupt cash kanske!
när du menar updatera så är det uppdatera i ie ?
Annons
Man kan köra ASP på apache, men jag skulle inte rekommendera ASP alls, det språket suger. Dags att gå över till ASP .Net (Nej det är inget språk).. och access har inget med vilken webbserver du kör, beror helt på kopplingen du kör i koden.

Att dina flash grejer inte funkar har inget med IIS att göra eftersom flash är client-side språk..

Helt enkelt felet ligger inte i IIS.
Ska jag säga att Mac OS X har en webserver?

Nee...

men om det inte funkar.. vad är det då som kan få Flash grejorna att inte funka??
eftersom det funkar när jag inte surfar "Localhost"
Är inte säker men kan det vara att någon port som är blockerad i brandväggen eller inställning i IIS.
får du samma sak om du tar ipnummret eller datornamnet
Jag hittade detta på M$
vet inte om det är relevant för dej christian men det kan kanske hjälpa andra och det skadar ju inte att kontrollera.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;878461
Tackar Tackar Göcke.. det var precis den hjälp jag behövde!
Nu laddas Flash filerna in utan några problem!

Det var en säkerhetsinställning i Windows som hindrar script och annat löst ifrån att starta..

Jag har nu lyckats lösa ett utav mina problem...

mvh
Christian
Kul Christian att en del problem går att lösa, nu har vi lärt oss något igen.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem