Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med E-post

Problem med E-post

Har fått och sänt E-post tidigare, men nu har nånting som jag inte begriper mig på hänt. När jag vill titta på E-posten kommer det upp lite frågor som mynnar ut i "Ange lösenord för nätverket" och där är Server ifyllt och Användarnamn likaså. Sist står Lösenord som skall fyllas i av mig, och eftersom jag inget vet om något lösenord fyller jag i med något av mina lösenord som jag har. Då brukar det komma upp "Förlopp för Skicka och ta emot". Sen kommer jag inte längre.

Jag vet hur man gör när man genom kontrollpanelen tar fram E-post men den vägen håller bara en liten stund sen är det samma problem igen.

Snälla snitsare hjälp mig.
Antal svar på detta inlägg: 3
Seggre95 , har du telias mail. så har de ändrat om inloggningsförfarandet.

har du deras säker surf installerat och suportassistenet är installerad , så kan den reparera själv. annars bör du titta in på deras web för ytterligare hjälp

fråga Eva detta
mail inställning

så får du reda på hur du skall göra
Tack för hjälpen Göcke. Det här är grejer jag ej behärskar med jag ska återkomma om en vecka eller två om jag lyckas. Hh.
Seggre95 , har du inte någon i din närhet som kan fixa det åt dig då.
det är ju dumt att dröja så länge med ett problem som förmodligen löses på
10 sekunder.

man skall gå in under verktyg/konto/avanserat i din mailclient och ändra med att krysa i kräver ssl ( säkert lösenord )
se bild som följer som är för outlook
<http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02979.jpg >

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem